1

Onderwerp: Hoe vul ik een barbie taart???

Ik ga voor de eerste keer een barbie taart maken, maar nu is mijn vraag: Hoe vul ik die???

Moet ik m eerst over de helft snijden, dan bij allebei (boven en onderkant) een taartkartonnetje eronder en afzonderlijk vullen en dan weer op elkaar zetten??? Moet er ook nog versteviging in de onderste helft, zoals kitkat of van die stokjes (kan even niet op de naam komen.... :think: ) zodat de taart niet inzakt??? Of denk ik te moeilijk?

Alvast bedankt voor t meedenken...

2

Re: Hoe vul ik een barbie taart???

Hangt er wat vanaf hoe groot de barbietaart is.
Is het een blanda van 20cm, dan vul ik die zoals een gewone taart.
Maar is het een hogere taart, dan snij ik die in de helft met een karton tussen en dan kan je die ook als 2 aparte taarten serveren. Ik doe dan ook dowels in de taart eronder (satéprikkers) om te ondersteunen.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

Oke, dank je wel voor je advies!!! Super fijn. Lang leve het forum!!!!!!!!!!! :D

4

ik snij hem geloof ik in 7 lagen. en dan idd in het midden een taartkartonnetje ertussen.

5

chantal1980 schreef:

ik snij hem geloof ik in 7 lagen. en dan idd in het midden een taartkartonnetje ertussen.

Wow, 7 lagen... Mag ik vragen welke vorm je dan gebruikt, is dat die van Wilton?!

Ik heb een tulband met een kleine blanda erop gebruikt; ik vond de vorm anders niet mooi genoeg. Dan de tulband in 4 lagen gesneden zonder kartonnetje en de blanda 1 x gesneden. Per laag een vulling bc met een combi van vers fruit en jam erop. En dan als 3 aparte taarten gesneden.

Suc6, groetekes Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

6

Ik heb een rokvorm gekocht, en dat lukt zeer goed, alleen duurt het wel erg lang eer hij helemaal gaar is binnenin. ik snij m 2 keer door en vul met botercrème.