1

Onderwerp: taart inviezen zonder marsepein met botercreme

Hallo allemaal,
ZOu iemand mij kunnen vertellen of ik taarten kan invriezen met botercreme afgesmeerd. Want ik kan hem wel met marsepein doen maar op de ene of andere manier vind ik dat toch eng.

Hoop op snel antwoord want dan kan ik wat voor gaan werken voor het weekend

Re: taart inviezen zonder marsepein met botercreme

Hoi,

Ik zou je taart wel met marsepein bekleden en dan in de vriezer doen. Zonder marsepein zou ik het niet doen. Je kunt wel een biscuit (taartkapsel) zo invriezen. Maar met botercrème alleen heb ik het nog nooit gedaan, en lijkt mij ook niet kunnen. Misschien dat iemand anders daar wel ervaring mee heeft.

3

Het kan wel, maar je kunt hem prima met marsepein bekleden en dan invriezen.

Zet de taart ofwel in de doos in de vriezer, of zet hem zo in de vriezer tot hij bevroren is, daarna een plastic zak er om heen.

Voor het ontdooien: Zet hem 24 uur voor gebruik in een gebaksdoos in de koelkast en laat hem langzaam op temperatuur komen.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Nu is mijn vraag kan ik een taart invriezen volledig met decoraties en al? Ik heb namelijk een opdracht voor een taart met een kroontje erop, helaas ben ik dan zelf met vakantie. Moet dan het kroontje(gemaakt van fondant met tyloze) ook in de vriezer of moet deze er later op geplaatst worden?

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed