1

Onderwerp: Communietaart 4 hoog! Wit, zilver en rozen...

Voor een hele lieve en mooie "dame" die zelf een witte jurk met zilveren vestje aanhad. Ze wilde graag krulletters en haar moeder had mooie slingers gemaakt van stof. Hierop stonden roze rozen en iets donkerder gekleurde rozenknopjes met zilver gestippelde blaadjes. Deze patronen heb ik gebruikt voor de taart. Ik heb zelf een sjabloon gemaakt voor de rozen op de onderste laag en naast de tekst. Dit was de eerste keer dat ik dat deed, heeeeeeel erg leuk om te doen!

Hij is helaas niet super strak  :/  ondanks ik met een warm mes de bc heel glad heb gestreken... en op een foto zie je dat nog beter  :o 

Vulling:
1e laag sinaasappeljam, getrempeerd met sinaasappelsuikersiroop/bc
2e laag chocoladeganache met citroensuikersiroop/bc
3e en 4e laag stroopwafeltjesvulling (verkruimeld) naturel bc

https://lh6.googleusercontent.com/-IKjNWA9uxM8/T7LHkhCVvMI/AAAAAAAAA-I/Gl4XdDg3D6g/s640/IMG_0477.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-4Xo2DGv4DTQ/T7LHrmwXMRI/AAAAAAAAA_M/xhtj8bC1mmk/s640/IMG_0485.JPG

2 Laatst bewerkt door FunLovin (16-05-2012 06:33)

Re: Communietaart 4 hoog! Wit, zilver en rozen...

Dat is een flinke taart, mooi gemaakt hoor, en wit is altijd wat moeilijker om mooi te krijgen. Zeker bij vierkante taarten!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

3

Ik vind je versieringen hartstikke mooi! Volgens mij is het ook een flinke taart, weet niet wat de afmetingen zijn maar ik vind hem mooi geworden hoor.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

4

Wow, erg mooi! Je rozen zijn ook super!
Ennuh, ik heb dat ook altijd, dat ie op de foto net effe wat minder strak lijkt. In het echt valt dat meestal veel minder op he?!
Ze zal er vast erg blij mee zijn (geweest)!

5 Laatst bewerkt door Ghislaine (16-05-2012 19:23)

Thanx allemaal!
Onderste taart was ongeveer 42x28, voor de sjablonen is shutterstock.com heeeeeeeeeeel erg fijn! Je vindt er gewoonweg alles wat je zoekt. Zal hem ook even bij www. vermelden.

Dat is een flinke taart, mooi gedaan :thumb:

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

7

wat een grote taart.  :thumb: heel mooi :Y