1

Onderwerp: Moeilijk.. drie jongens

Ik mag een taart maken voor de verjaardag van drie broertjes.
Ik wil heel graag stapelen, dus ik dacht aan 22,5cm en 17,5 cm.

De oudste wordt 15, maar heeft nog niet helemaal 15-jarige interesses (komt door autisme), is vooral erg Mario fan.
De middelste wordt 11. Worms. Voor degenen die het niet kennen: http://www.planetjune.com/blog/images/w … rclay2.jpg
En de jongste wordt 7 en vindt Cars erg leuk.

Nu is de bedoeling dat ik één taart maak, want ze vieren het allemaal tegelijk, maar hoe zou ik voor alle jongens iets leuks kunnen doen? Misschien nog een 12,5 taartje erbovenop, voor ieder één laag? Of allemaal een deel van de taart met hun interesse?

Ik weet echt niet hoe ik alle drie blij kan maken met een taart die ze leuk vinden.

Ohja. En alle drie de namen moeten erop.... (Ze hebben namen van vijf letters :) )

Ook zie ik hier vaak 'meppers' voorbij komen. Wat is dat en hoe maak je het? En dat is een 1 persoons taartje toch? Kan een jongetje van 7 dat ook al helemaal zelf op of is dat teveel? Want anders kan ik misschien een algemene taart (gewoon een leuke kinderverjaardagstaart) maken en een thema-mepper voor de jongens zelf?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Marieke

2

Re: Moeilijk.. drie jongens

Dat is een leuk idee, 1 Verjaardags taart.
En 3 x ikea blanda vorm( 12 cm)  als thema taartje.
Zo word het toch wat persoonlijker.

O, ik denk niet dat 1 pers 1x blanda taartje van 12 cm op kan, het is namelijk erg machtig

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

3

als je er een taart van wilt maken zou je er misschien van worms het slachtveld kunnen maken en dan Cars bv.  lightning mcqueen en omdat de oudste van Mario houdt Mario Kart doen...dan heb je dus 1 veld met 2 auto's die evtl een race doen en dan nog een paar worms erbij die op de cars schieten of zo...

4

Ik ga waarschijnlijk Wendy's dierentuin maken (die kan voor alle leeftijden  :Y ) en dan drie 7,5 cm thema taartjes.
Kan je op Wendy's dierentuin drie namen verwerken?

Ik heb een plastic Mario en Cars gekocht, omdat ik toch vier taarten mag maken op 1 of 2 dagen. Dus dan ga ik niet Mario zonder goede howto of Cars zonder mal boetseren, als ik ze voor 3 euro van plastic kan krijgen. Bovendien kunnen de kinders er dan ook nog mee spelen.

Voor Cars heb ik al bedacht dat ik een weg maak en daar het plastic autootje op zet. En dan die cactusjes boetseren (is daar een howto van?). Aan de zijkant wil ik dan finishvlaggetjes en de naam van de jarige als die niet op de dierentuin taart komt.

Voor Worms weet ik het niet goed. Ik weet dat ik die worms en andere dingetjes wil boetseren die je daar op het plaatje ziet. Maar ik wil wel een slagveld maken, maar het taartje is maar 7,5 cm doorsnede. Wat kan ik dan het beste doen? Ik heb nog nooit een wavy gemaakt, dus dat zal erg lastig worden vrees ik?

En voor Mario... Ach, wat mushrooms, 1-ups, star coins en die piranha plants en het komt wel goed :)

Dus mijn vragen nu nog:

- Is er een howto voor het boetseren van de cactussen van Cars?
- Hoe kan ik een leuk slagveld van Worms maken?
- Hoe kan ik drie namen / leeftijden op Wendy's dierentuin van twee lagen (22,5 cm en 17,5 cm) maken? Of is dit echt onmogelijk? Dan komen de namen op de thema taartjes...

Alvast bedankt!

Groetjes,
Marieke

5

Ha! Jij wil nogal wat in die twee dagen. Voor het worms slagveld zou ik wat fondant marmeren en daar wat grillige heuveltjes of pilaartjes van maken. Aan 1 kant van het cakeje zorgen dat er een mooie hap uit mist omdat daar dan al een schot op gelost is zeg maar (waar je dan verderop weer een heuveltje van kunt maken? En daarop de schroot en worms indelen.

Zoals Rudolph zegt; Een goede taart is de zonde altijd waard!

6

Rigje schreef:

Ha! Jij wil nogal wat in die twee dagen. Voor het worms slagveld zou ik wat fondant marmeren en daar wat grillige heuveltjes of pilaartjes van maken. Aan 1 kant van het cakeje zorgen dat er een mooie hap uit mist omdat daar dan al een schot op gelost is zeg maar (waar je dan verderop weer een heuveltje van kunt maken? En daarop de schroot en worms indelen.

Ik weet het... Ik ga ook al biscuits van tevoren bakken, maar ik heb dan vakantie, dus verder niet veel te doen :) Vriend is op werk, dus die hoeft ook geen aandacht ;)

Dat van het gat/heuveltje is echt heel leuk. Kan ik dan beter met cake werken, ivm stevigheid? Is het als relatieve beginner te doen om zo'n ongelijk landschap te bekleden? Zet ik dat losse stuk vast met bc? En moet ik dat nog stutten?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Marieke