1

Onderwerp: vierkante 30x30 beschuit

hoi allemaal,

ik moet een vierkante taart bakken van 30 bij 30. Hij is inmiddels al meerdere malen mislukt en ik weet niet wat ik verkeerd doe.
Hij wil niet rijsen en hij wil niet gaar worden.

ik hoop dat iemand mij kan helpen..

linda

2

Re: vierkante 30x30 beschuit

als je zelf wat meer info geeft kunnen we je misschien helpen. Welk recept gebruik je? hoe doe je de ingrediënten bijeen. hoe  lang mix je? welke oventemperatuur gebruik je?...........

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3

volgens mijn taarten agenda moet ik gebruiken:

5 eieren
125gr bloem
25 gr maizena
150 gr suiker
1 zakje vanille suiker
snufje zout.

alleen dit is volgens mij voor een gewone standaard ronde bakvorm van 24. dus ik weet niet hoe vaak je dit moet vermenigvuldigen voor een vierkante 30 x 30.

je moet de suiker met de eieren 10 min op de hoogste stand mixen en dan de andere ingredieeenten er door heen scheppen.

hij moet dan 35 min op 175 graden in de oven. Ik heb een combi magnetron.

4

recept = ok

als je de eieren en suiker mixt moet het echt wel minstens 10 minuten op de hoogste stand met de ballongardes. Je mengsel zal dan bijna wit zien. bloem en zo zeven en dan VOORZICHTIG onder spatelen. Je mag dus de lucht er niet uit "roeren".
het recept is wel te weinig voor een bakvorm van 30 op 30 . Hoe hoog is je bakvorm?

5

en 175 graden in een "gewone oven" is niet hetzelfde als een "combi magnetron" zet je hem op "hete lucht" dan? dan mag er zelfs 10 graden af volgens mij. maar je moet hem echt wel op warme lucht zetten. Misschien heeft iemand anders hier een combi magnetron om je tips te geven? want dat heb ik niet, ik heb een gewone oven

6

mijn bakvorm is 10 cm hoog.

Ik zet de oven niet op hete lucht. Maar op de gewone ovenstand.

7

30*30*10= 9000 cm³= 9 liter inhoud
dus zou je een beslag van 18 eieren moeten hebben(1 ei per halve liter) als je je biscuit 10 cm hoog wil hebben

per ei is het 25 gram bloem, 5 gram maizena en 30 gram suiker, per 4à 5 eieren een zakje vanillesuiker en een snuifje zout.

dus als je echt een heel hoog biscuit wil : 18 eieren, 450 gram bloem, 90 gram maizena, 540 gram suiker en 4 zakjes vanillesuiker.

ik zou persoonlijk voor die vorm misschien met 14 of 15 eieren werken (dan is je biscuit nog hoog genoeg)

zo'n groot biscuit moet bij mij in de oven langer bakken dan 35 minuten? maar ik heb geen combi.

8

oke, dan zat ik met me beslag in ieder geval goed.

Wat is langer als 35 min en welke temperatuur gebruik je dan?

9

iedere oven is anders, ik bak zo vorm op 180 graden zo'n 45 minuten. Maar het is niet omdat dat met mijn oven werkt, dat het bij jou ook werkt.

als je je eieren en suiker heb gemixt welke kleur heeft het dan? en is het volume dan iets vergroot?