1

Onderwerp: wie oh wie

heeft hét recept voor mokkavulling. romig, zacht, smaakt echt naar mokka.
niet bitter, stram, namaak.
ik heb al verschillende gemaakt, maar nog niet hét recept gevonden. het was of te bitter, ook met minder koffie, te zoet te namaak etc.  wie oh wie kan mij helpen?

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

2

Re: wie oh wie

ik heb al verschillende gemaakt, maar nog niet hét recept gevonden. het was of te bitter, ook met minder koffie, te zoet te namaak etc.  wie oh wie kan mij helpen?

3

4

ik maak het altijd met botercreme (swiss) , gesmolten chocolade er door heen en dan een zakje mokka oploskoffie in een beetje water oplossen en er door mengen, mmmm. we goed de mokka mengen anders komt het niet goed.

ps heb je ook even gemeld, je hebt je topic er 3 x bij staan  :)

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

5

Maak 250 gram banketbakkers room.
Roer 250 gram roomboter zacht en glad.
Maak van 2 eetlepels oploskoffie (goed merk) met 75 gram suiker en 150 ml water een ingekookte siroop.
Schep dit afgekoeld bij de boter per eetlepel begin met 3.(je kunt er beter bij doen dan afhalen)
Roer de banketbakkers room ook afgekoeld(zelfgemaakte is het lekkerst)bij de botermassa.
Proef dan of het je smaak is en anders doe je er een lepel koffie siroop bij.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Als je het recept voor de bbr. wilt hoor ik je wel.
Succes.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

6

Die kende ik nog niet, ga ik zeker proberen. Ja graag het recept voor bbr, wie weet heb ik die ook nog niet, hou wel van uitproberen. Bedankt.

7

mrij schreef:

ik maak het altijd met botercreme (swiss) , gesmolten chocolade er door heen en dan een zakje mokka oploskoffie in een beetje water oplossen en er door mengen, mmmm. we goed de mokka mengen anders komt het niet goed.

ps heb je ook even gemeld, je hebt je topic er 3 x bij staan  :)

3 x nee echt? het duurde wel lang voor het geplaatst werd :)

bedankt voor het recept, ook deze ga ik proberen.

8 Laatst bewerkt door myjo (15-05-2012 12:57)

Ik heb het volgende recept gebruikt en wij vonden het erg lekker. Ook is het makkelijk aan te passen aan je eigen smaak.

125gr boter
50gr gezeefde poedersuiker
2 theelepels opgeloste oploskoffie of enkele druppels mokka-aroma

Ik heb het met oploskoffie gedaan en dus ook meer koffie gebruikt dan op het recept stond. Anders vond ik het te zoet.

Succes!

groetjes Marlies

9

1 vanille stokje of zakje.
250cc melk(liefst vol)
75 gram suiker.
2 eidooiers.
2 el bloem.

Breng melk aan de kook.
Doe de vanille suiker erin en helft van de suiker.
Klop de eidooiers met de andere helft van de suiker en 2 eetlepels bloem los.
Doe een scheut van de warme melk(nog niet kokend) bij het eimengsel, roer goed door.
Dan bij de bijna kokende melk doen en al roerend 3 minuten koken.
Dan in een schaaltje gieten en plastic eroverheen doen direct in contact met de massa(tegen vel vorming)
Af laten koelen en dan bij de botermassa doen.
Als je extra romig wilt 125cc melk en 125 cc slagroom nemen.
Succes.

10

@annette52, Als je niet erg vindt, ga ik het recept ook bewaren als mijn fav. Alvast bedankt.  :)

11 Laatst bewerkt door mrij (15-05-2012 15:33)

ik gebruik deze bc, alleen dan niet 1,2,3 verhouding maar vaak 1,2,2/2,5 dus minder boter.
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 … meringue)/
succes!

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

12

Ik gebruik gewoon mokka smaakstof en creme

13

etmc schreef:

bleh die vindt ik dus vies, vandaar mijn vraag.ieder zijn smaak  ;)

die met koffiepoeder had ik al gemaakt, niet te pruimen, maar niet met bbr dus die ga ik zeker proberen en die met choco ook.

komt een verjaardag aan met liefhebber van mokka  :9

14

Die met zelfgemaakte bbr, koffie en boter is heerlijk, voor in combinatie met hazelnootschuim

15

fenny schreef:

@annette52, Als je niet erg vindt, ga ik het recept ook bewaren als mijn fav. Alvast bedankt.  :)

Tuurlijk mag dat! hoop dat je het lekker vind.

16

Ik gebruik zelf altijd de zakjes mokka van nescafe. Die los ik op in een theelepeltje water en dan doe ik dit bij de mbc 1:2:2,5. Het licht eraan hoe sterk je hem wilt hebben hoeveel mokka je bij je mbc doet.

Ik heb hem ook wel eens gemaakt met BC, maar dan vind ik hem iets minder lekker!

17

Banketbakkersroom (van de site) maken met espresso erdoor. Dan heb je hem echt op zijn lekkerst zacht en romig!

Je kunt ietsje minder melk gebruiken en daarna na het koken er daarvoor de espresso (of sterke koffie) in de plaats doen. Je kunt ook de korrels erin oplossen. (Ik zou de koffie niet te lang mee laten koken, wordt hij wat bitter van)

Met MBC is weer iets luchtiger. Ook super lekker.

18

Ah, zie dat je in je andere topic precies dit recept al aangeraden hebt gekregen.

19

Dames allen hartelijk dank, ik zal eens gaan kokkerellen. Keuze genoeg.

Mieperdemiep ja ik was een beetje ongeduldig en had te vaak op verzenden gedrukt, met als gevolg 3 dezelfde topics :o

20

Soesie schreef:
etmc schreef:

bleh die vindt ik dus vies, vandaar mijn vraag.ieder zijn smaak  ;)

die met koffiepoeder had ik al gemaakt, niet te pruimen, maar niet met bbr dus die ga ik zeker proberen en die met choco ook.

komt een verjaardag aan met liefhebber van mokka  :9

Ja je hebt veel soorten en sommige zijn idd erg vies.