1

Onderwerp: Cakepops! (veel foto's)

Ik ging bij een vriendin van mij op kraamvisite en wat ik voor de baby moest kopen was natuurlijk zo bedacht! Super lieve roze kleertjes  :D
Maar voor haar vond ik het lastiger dus besloot ik een mooie vaas vol cakepops te geven. Ik heb ook eens zoiets van mn schoonzus gekregen dus het idee van haar gepikt (mwhuhaha).

http://img252.imageshack.us/img252/1644/imag0821g.jpg

http://img193.imageshack.us/img193/8049/imag0807c.jpg

http://img109.imageshack.us/img109/2306/imag0794u.jpg

http://img809.imageshack.us/img809/3358/imag0773p.jpg
En nog wat voor bij de thee :D

Ik heb voor bovenstaande cakepops n nieuwe recept gebruikt, n muffin recept. Heerlijk! Super luchtig en komt geen mixer aan te pas.
Voor de mensen die m ook willen proberen:

140 g bloem
50 g cacaopoeder
7 g bakpoeder
220 g suiker
1 mespuntje zout
1 zakje vanille suiker
1 ei
180 ml melk
60 ml arachideolie

Eerst droog en nat los van elkaar door elkaar roeren en dan samen voegen en ook nog even doorroeren. Je hebt dus geen mixer nodig.

Zoals je op de foto zonder melts ziet kunnen er wat scheurtjes ontstaan, maar ik gebruik babycakes melts (veel dunner en veel egaler dan candy melts) en die drogen heel mooi strak en snel op dus daar zie je niets van weer.

Bedankt voor t kijken.

2

Re: Cakepops! (veel foto's)

Het ziet erg leuk uit ! En heerlijk, ga eens jouw recept uitproberen als dat mag ?

Natuurlijk mag dat ;)
Maar ik wil je wel waarschuwen...het recept is verslavend  :lol:
Heb t recept ookal gebruikt voor andere chococakes. Jammie!
Mn omgeving is dr ook dol op.

4

Zo die zien er lekker uit :9

5

Dat recept kan ik dan toch ook voor cc gebruiken?
Hoe lang en met welke temperatuur doe jij het in de oven?
En de arachide olie heb je die uit een apotheek?

Groetjes Jose

Je Cakepops zijn trouwens super strak en mooi. En leuk verpakt.

6

Mooi, ik ga het recept ook eens proberen

7

Ziet er geweldig uit!
Zo'n vaas/potje vol lekkers wil ik ook wel krijgen mjammmmmmmmm
Heb je de pops nadat je de choco gedipt hebt, gedipt in de suiker of strooi je dat er los verheen?

Jaaaaaa, het recept van rudolph werkt super met cakepops! Ze zijn niet zo zwaar tenminste! Heerlijk.

Je pops zien er heerlijk uit!

Life is uncertain......eat dessert first!

Wauw vanessa,
Mooi gemaakt hoor, een erg creatief geheel.
Ik ga het recept maar niet uitproberen, dan kom ik nooit van die kilo's af...

Rukahovi schreef:

Dat recept kan ik dan toch ook voor cc gebruiken?
Hoe lang en met welke temperatuur doe jij het in de oven?
En de arachide olie heb je die uit een apotheek?

Groetjes Jose

Je Cakepops zijn trouwens super strak en mooi. En leuk verpakt.

Ja hoor, ik heb het recept ookal gebruikt voor mn nieuwe hartvormige muffins. CC moet ook kunnen.
Ik heb n combimagnetron dus ik bak maar op 150gr en dan 20min. De laatste 5min dek ik ze af met alu.folie, dan barsten ze niet open vd bovenkant.
Arachide olie (pinda olie) koop ik gewoon bij de AH. Je kan ook zonnenbloemolie gebruiken hoor.

@ Regenboog,
Ik heb geen choco gebruikt maat babycakes melts (zweer erbij). Daarna sugar crystals erover gestrooid. Xenos had ze vorige week ofzo in de aanbieding en die doen t eigenlijk wel goed. Ze moeten alleen niet in de koelkast want dan gaan ze smelten. Mijn andere sugar crystals van Cook&Co smelten niet en zijn ook mooier zilver vind ik.

@ Simone
Haha het is idd verleidelijk om in huis te hebben hoor en als je jezelf er niet mee vertrouwt, niet doen ;)
Gelukkig ben ik niet zo'n zoetekauw. Geef mij maar n kroketje, dus die heb ik niet in huis  :o Ben niet te vertrouwen daarmee haha

11

@ Regenboog,
Ik heb geen choco gebruikt maat babycakes melts (zweer erbij). Daarna sugar crystals erover gestrooid. Xenos had ze vorige week ofzo in de aanbieding en die doen t eigenlijk wel goed. Ze moeten alleen niet in de koelkast want dan gaan ze smelten. Mijn andere sugar crystals van Cook&Co smelten niet en zijn ook mooier zilver vind ik.

Ja heb ze gezien die zilver maar heb nu eerst een pot met 4 kleuren meegenomen voor 3 euro om uit t proberen.
Bedankt voor je uitleg van het strooien :)

12

Oh dat is een leuk idee!

:9 dat klinkt lekker, recept maar even opslaan !

Bak je ze in balvormig of maak je die achteraf? Ze zien er erg leuk uit.

Ik heb een bake pops plaat, maar daar maak je alleen bollen mee. Ik wil graag een vorm maken maar vind het recept van Bakerella niet lekker. Ben dus opzoek naar een recept dat te vormen is en naar cake blijft smaken.

Groetjes, Sandra
Www.tummiesbakery.nl

Bak je ze in balvormig of maak je die achteraf? Ze zien er erg leuk uit.

Ik heb een bake pops plaat, maar daar maak je alleen bollen mee. Ik wil graag een vorm maken maar vind het recept van Bakerella niet lekker. Ben dus opzoek naar een recept dat te vormen is en naar cake blijft smaken.

Groetjes, Sandra
Www.tummiesbakery.nl

@ Tummie,

Ik maak beslag en maak mn cakepops in de cakepopmaker.
Heb wel eens cakepops met de hand gemaakt maar dan gewoon met n goedkope cake vd Appie. Monchou erdoor en ik vond t ook best lekker (uit t app zijn ze wel lekkerder en minder zwaar te eten). De cake (euroshopper volgens mij) smaakt n beetje naar citroen ofzo...wel lekker zoet en je proeft niets vd monchou.
Dat zou je eens kunnen proberen. Vind sowieso kant en klare cake ook wel lekker.

17

Ze zien er super uit en het recept klinkt heerlijk!

Maar ik heb nog een vraagje.
Hoeveel pops haal je nu ongeveer uit dit recept?