1

Onderwerp: stapelen met maiskolfprikker?? (SPOED)

Graag zou ik willen weten of het wel veilig is met een maiskolfprikker te stapelen?
Woendsag wil ik nu 2 laags taart stapelen. Ik had maiskolfprikkers besteld en ben nu best bang of dit nu wel stevig genoeg is voor een stapeltaart??

Ik wil 5 even grote maiskolfprikkers in de onderste laag stutten.

zouden jullie mij meer kunnen informeren?

Alvast bedankt..

2

Re: stapelen met maiskolfprikker?? (SPOED)

Voor een 2laagse stapel is dit geen probleem. Zo doe ik het ook altijd.
Als je iets van zwaardere boetseersels op de taart zou zetten, misschien beter nog wat extra prikkers in de onderste taart doen en zeker ook de boetseersels stutten.
Je kan voor de zekerheid ook nog rietjes gebruiken en de prikkers in de rietjes steken, dan heb je dubbele stevigheid.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Ja ik heb een pop gemaakt en die heb ik met een sateprikker al geprikt :)  die komt boven op het taart.
Ik denk dat ik dan ipv 5, 6 of 7 stuks in de onderste ga stutten.

Dat zal dan wat veiliger zijn denk ik.

bedankt voor je info.
gr

Ik gebruik altijd maiskolf prikkers, dit gaat tot nu toe altijd goed.

Inderdaad ook één of twee prikkers onder je boetseersel, anders krijg je alsnog een deuk in de taart.  :)

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

5

Ik gebruik ook in 3-laagse (bruids)stapels maisprikkers. Gaat prima hoor. Hoeveel hangt natuurlijk af van de grootte van je taart.

Hier een how to van Sweet Carolyn http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=130997
Volgens mij staat er iets verder in het topic de hoeveelheid te gebruiken prikkers.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

6

Boska schreef:

Ik gebruik ook in 3-laagse (bruids)stapels maisprikkers. Gaat prima hoor. Hoeveel hangt natuurlijk af van de grootte van je taart.

Hier een how to van Sweet Carolyn http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=130997
Volgens mij staat er iets verder in het topic de hoeveelheid te gebruiken prikkers.

Bedankt voor je reactie.

Ik ben niet tegengekomen voor de hoeveelheid prikkers?
Maar ik had ergens anders wel gelezen voor een wat dikker houten dowel. Ik denk dat ik dan 1 of 2 extra gebruik.