1

Onderwerp: ff hulp nodig bij een uitdaging

hai allemaal,

UItdaging hiero.
De taart die iik voor mn eigen mama had bedacht...ziet er niet uit..dus ik ga een alternatief maken.
NU wil ik daar RI bloemen op maken ( van die 5 petal flowers)... hoelang moeten die drogen zodat ik ze op de taart kan plakken.

Bedacht zelf dat het niet erg is als de kern nog wat vochtig is, dan plakken ze immers beter op de taart.

Kortom..

hoelang moeten die dingen drogen..en gaat t lukken om t vanaaf dan af te decoreren..of zeggen jullie.. does niet zo gek..en verzin wat anders.( en dat is moeilijk he..want wat er in de kop zit .. moet gebeuren :D )

Bedankt voor t meedenken.

2

Re: ff hulp nodig bij een uitdaging

Ik heb pas 1 keer geprobeerd met RI te werken en vond dee droogtijd best lang. Maar ik zou de gok wagen om ze te maken en misschien kun je ze er dan morgen nog even "snel" op plakken.

Succes!

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

de gehele droog tijd is zeker 24 uur! Al heel snel is de buitenkant wel droog, maar als je ze dan al wilt verwerken moet je echt heel voorzichtig zijn want ze breken dan echt heel snel!

Je kunt ze ook op een warme droge plek zetten en dan drogen ze nog sneller! misschien de oven heel laag aanzetten? Ik heb het nog nooit geprobeerd dus weet niet of het werkt

4

ik heb t inderdaad toch maar gedaan. Ze staan in de vernsterbank in de volle zon... en zijn ze rond 8 nog niet droog genoeg..dan gaan ze ff de oven in. Hoorde idd van iemand anders al op 40 graden of zo..lauwe oven.

Bedankt voor t meedenken alsnog;)

@Lieke
t feit dat de kern nog vochtig is wel handig, dan plakken ze sneller op de taart :)