Onderwerp: Lepelgebakjes

Gevuld met caramelmousse en stroopwafels, aardbeienmousse en tropische vruchten met mangomousse.
Groetjes Monique
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Lepelgebakjes
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

Gevuld met caramelmousse en stroopwafels, aardbeienmousse en tropische vruchten met mangomousse.
Groetjes Monique
Ik zie dat jij hetzelfde doet als ik heb gedaan?
Ze zijn leuk om te doen en lekker om te eten en je houdt schone handen!
Ik noem ze lekkertjes!
Groeten Annette
wauw super leuk en heeeeeeeeeeeerlijk
maar hoe maak je zoiets en hoe kom je op het idee ?
ik heb de bakjes al een hele poos in huis maar ik weet niet hoe ik ze moet maken. het lijkt me leuk voor de verjaardag van mijn zoon om ze te maken. tips

ziet er heerlijk uit!!!
zou ook wel willen weten hoe je zoiets maakt
zien er lekker uit!
De bakjes heb ik bij www.lepelgebak.nl besteld. Het zijn best grote bakjes dus geen amusebakjes.
Ik heb een aardbeienmousse gemaakt. Onderin het bakje eerst stukjes aardbei, daarna een plakje kapsel (gebakken op de plaat), dan mousse, weer kapsel, beetje mousse en dan garneren met een toef slagroom, aardbei en een stukje chocoladesigaret.
Bij de mango mousse heb ik onderin tropisch fruitvulling gedaan. Daarna hetzelfde opmaken als bij de aardbei.
Bij het stroopwafelgebakje heb ik een caramelmousse gemaakt. Onderin gespoten met wat stukjes stroopwafel. Daar weer kapsel op en mousse. Gegarneerd met slagroom, een halve kleine stroopwafel en een chocolaatje.
succes.
Groetjes Monique
Ziet er heerlijk uit jouw lepelgebakjes!!
Maar hoe heb je de aardbeienmousse en de caramelmousse gemaakt?
De bakjes heb ik bij www.lepelgebak.nl besteld. Het zijn best grote bakjes dus geen amusebakjes.
Ik heb een aardbeienmousse gemaakt. Onderin het bakje eerst stukjes aardbei, daarna een plakje kapsel (gebakken op de plaat), dan mousse, weer kapsel, beetje mousse en dan garneren met een toef slagroom, aardbei en een stukje chocoladesigaret.
Bij de mango mousse heb ik onderin tropisch fruitvulling gedaan. Daarna hetzelfde opmaken als bij de aardbei.
Bij het stroopwafelgebakje heb ik een caramelmousse gemaakt. Onderin gespoten met wat stukjes stroopwafel. Daar weer kapsel op en mousse. Gegarneerd met slagroom, een halve kleine stroopwafel en een chocolaatje.succes.
Groetjes Monique
Dank je wel voor je uitleg, zal het eens een x proberen
Ziet er heerlijk uit jouw lepelgebakjes!!
Eigenlijk heel simpel.
Ik heb aardbeienpuree verwarmd met suiker (ongeveer 80 gram op 200 gram puree). Daar 3 blaadjes gelatine in opgelost en gemengd met 500 gram, ongezoete, niet helemaal stijf geklopte slagroom.
De caramelmousse heb ik gemaakt van 125 gram suiker. Deze laten carameliseren, daar 250 gram niet geklopte slagroom bij. Af laten koelen dan kun je het weer opkloppen als slagroom.
Ik heb zelf de caramelsaus die ontstaat bij geklopte slagroom gevoegd, dat gaat ook prima.
Succes, Monique
Mmmmmmm, ze zien er mooi en heerlijk uit!
Dank voor alle info erbij. 
bedankt voor het delen ik ga ze zeker maken mjammie ik heb er nu al zin in.
Sofia schreef:Ziet er heerlijk uit jouw lepelgebakjes!!
Eigenlijk heel simpel.
Ik heb aardbeienpuree verwarmd met suiker (ongeveer 80 gram op 200 gram puree). Daar 3 blaadjes gelatine in opgelost en gemengd met 500 gram, ongezoete, niet helemaal stijf geklopte slagroom.
De caramelmousse heb ik gemaakt van 125 gram suiker. Deze laten carameliseren, daar 250 gram niet geklopte slagroom bij. Af laten koelen dan kun je het weer opkloppen als slagroom.
Ik heb zelf de caramelsaus die ontstaat bij geklopte slagroom gevoegd, dat gaat ook prima.Succes, Monique
Dank je wel!! deze lepelgebakjes ga ik zeker een keer maken.
super leuk idee en heel lekker volgens mij. ga het binnenkort ook maken.
Ik heb wel nog een vraagje.
Hoelang van te voren kan ik die aardbeienmouse maken?
Ik wil namelijk alles maken op een vrijdag om vervolgens op zaterdag de opmaak te maken.
Dat ziet er echt overheerlijk uit!!
mmmmmmm ziet er heeerlijk uit!
Bedankt voor het delen!
Ziet er heerlijk en mooi uit
Misschien een idee voor m'n volgende sweet table

super leuk idee en heel lekker volgens mij. ga het binnenkort ook maken.
Ik wil namelijk alles maken op donderdag avond of vrijdag ochtend om vervolgens op zaterdagmiddag de opmaak te maken.
Is er iemand die hier toevallig het antwoord op weet?
Oh yammie! Dat ziet er stylish en lekker uit!
Oh, die zien er echt lekker uit. Het is dat ik eigenlijk al veel te veel heb voor de sweet table voor mijn dochter haar verjaardag anders had ik deze er ook nog bij gedaan. Of zal ik dan maar iets anders laten vervallen? Keuzes, keuzes. Je maakt me aan het twijfelen
.
Ik stond vandaag bij de Xenos bij de amuse bakjes e.d. Ik had ze bijna meegenomen, maar heb me op het laatst bedacht. Ik heb echt al te veel lekkers in de planning voor de sweet table van mijn dochter. Dan maar wachten tot mijn man in december jarig is en dan met een winterse vulling, chocolade caramel ofzo.
lieke-webbie schreef:super leuk idee en heel lekker volgens mij. ga het binnenkort ook maken.
Ik wil namelijk alles maken op donderdag avond of vrijdag ochtend om vervolgens op zaterdagmiddag de opmaak te maken.Is er iemand die hier toevallig het antwoord op weet?
Je kunt het best een dag van te voren maken. Houd er wel rekening mee dat de mousse opstijft door de gelatine. Je zou er iets minder in kunnen doen dan blijft de mousse wat luchtiger. Succes ermee.
Groetjes Monique
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Lepelgebakjes