Onderwerp: Stapelen ...
Ik heb een ronde bakvorm van 20 cm. Stel dat ik hiermee een (kleine) stapeltaart wil maken, welk formaat moet er dan bovenop?
Moet de bovenste taart dan ook 'gestut' worden, of hoeft dit niet omdat ze toch maar klein is?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Stapelen ...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb een ronde bakvorm van 20 cm. Stel dat ik hiermee een (kleine) stapeltaart wil maken, welk formaat moet er dan bovenop?
Moet de bovenste taart dan ook 'gestut' worden, of hoeft dit niet omdat ze toch maar klein is?
Hou altijd een verschil van 5 cm of meer aan dus 15 cm erop of kleiner.
De bovenste taart zou ik zeker wel stutten ja
Veel succes
Het is qua grootte verschil helemaal wat je wilt bereiken. Als er nog een 3-D boetseersel of bloem op de 1ste laag moet zitten dan zou ik 7,5 cm aanhouden. Zo niet dan kan 5 cm ook prima. Mijn tot nu toe vaakst gemaakte stapel is met 20- 12,5.
En tegelijkertijd, mijn laatste stapel was maar met een verschil van 2,5. Ik vond hem zelf erg mooi, maar het is visueel een heel ander idee dan wat je meestal ziet.
En stutten moet je altijd, maar je kunt dat bij 1 laag gerust met rietjes doen.
Ik doe ook verschil van 5 cm en ik stut zelfs een 10 cm taartje. Dan weet je zeker dat het goed gaat
Ik stut alles!
1x niet gedaan en dat kon je de volgende ochtend helaas toch echt zien.
Zelfs een decoratie (geboetseerd poppetje, klein make-up tasje enz..) stut ik. Dus...ik zou stutten
Dank je voor de info!
[MOVE] -> taartdecoratie algemeen: daar staan alle stapelvragen........ook omdat je pas gaat stapelen als je al hebt gebakken en gevuld , dus deze vraag niet in bakken & vullen thuishoort....
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Stapelen ...