1

Onderwerp: 1ste keer taart gebakken en maar 1 probleempje

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Heb zojuist voor de allereerste keer een taart gebakken met funcakemix voor biscuit . Hij is eigenlijk heel mooi gaar en heel mooi recht en vlak. Alleen......hij is niet zo hoog.

Hoe zou dat kunnen? Ik gebruik een 20 cm vorm van PME en heb 210 mix gedaan. 3 eieren en 2/3 eetlepels water.

Nu ontplofte mijn mixer tussendoor  :(  Dat word straks even een keukenmachine aanschaffen dus moet alles met de hand doen zou het daar aan liggen?

2

Re: 1ste keer taart gebakken en maar 1 probleempje

Links vind je een linkje Tabellen. Daar staan alle maten en gewichten in.
Ik weeg ook mn eieren (warm ze eerst even op in een bakje met warm water) en meet het water ook af. Ik heb een keuken-machine en mix echt eerst 8 minuten op vol vermogen en daarna 2 minuten op de laagste stand.
(bij de kijkshop hebben ze een mooie keukenmachine in de aanbieding :Y ) Mijn kapsels hebben altijd een respectabele hoogte van 8 a 9 cm. (Ik verhoog mn gewone springvorm met een rand van bakpapier. Die blijft netjes staan als je de binnenkant van je blik iets vettig maakt.)

3

Ik heb ook zojuist mijn eerste taart gemaakt met funcakemix. Alleen ik heb 270 gr mix gebruikt, 4 eieren en 27 ml water. 10 minuten lang gemixt op de hoogste snelheid (handmixer). Daarna (zonder voor te verwarmen) 30 minuten op 180 graden in de oven. Deze werkwijze had ik ergens anders op het forum gelezen.

Mijn taart is perfect geworden dus misschien is dat het proberen waard?

4

@taartenmiek hoe groot was jouw bakblik? Die van Mama4kids was 20 centimeter.

5

taartenmiek schreef:

Ik heb ook zojuist mijn eerste taart gemaakt met funcakemix. Alleen ik heb 270 gr mix gebruikt, 4 eieren en 27 ml water. 10 minuten lang gemixt op de hoogste snelheid (handmixer). Daarna (zonder voor te verwarmen) 30 minuten op 180 graden in de oven. Deze werkwijze had ik ergens anders op het forum gelezen.

En was dat ook een rond blik van 20 cm ?

6

hilda55 schreef:

Links vind je een linkje Tabellen. Daar staan alle maten en gewichten in.
Ik weeg ook mn eieren (warm ze eerst even op in een bakje met warm water) en meet het water ook af. Ik heb een keuken-machine en mix echt eerst 8 minuten op vol vermogen en daarna 2 minuten op de laagste stand.
(bij de kijkshop hebben ze een mooie keukenmachine in de aanbieding :Y ) Mijn kapsels hebben altijd een respectabele hoogte van 8 a 9 cm. (Ik verhoog mn gewone springvorm met een rand van bakpapier. Die blijft netjes staan als je de binnenkant van je blik iets vettig maakt.)

Ja dat zijn wel de hoeveelheden die ik gebruik. Misschien toch  nog wat beter mixen zonder stukke mixers tussendoor. En bedankt voor de tip. Ik ga even kijken bij kijkshop

7

Mama4kids schreef:
taartenmiek schreef:

Sorry vergeten erbij te melden, dat was ook 20cm van PME!

8

taartenmiek schreef:
Mama4kids schreef:
taartenmiek schreef:

Sorry vergeten erbij te melden, dat was ook 20cm van PME!

O super dan ga ik dat de volgende keer ook proberen. Gaar en mooi rond was hij al in iedergeval. Nog even een goede mixer en dan moet het ook wel goedkomen