1

Onderwerp: Strik met marsepein of fondant?

Hoi Allemaal,

Ik wil graag een strik maken zoals op de how to van tartacadabra, (http://www.tartacadabra.com/howtos/strik.html).. Alleen omdat het een marspeinen taart is waar ik het op wil leggen, kwam ik op het idee om de strik ook van marsepein te maken.

Heeft iemand ervaringen met een marspeinen strik? Ik hoor verhalen dat het niet goed uit kan harden?

Ik hoop dat iemand bereid is mij te helpen.

Groetjes

2

Re: Strik met marsepein of fondant?

Marsepein hard niet uit, hoeveel tylose je er ook in doet.
Je kunt het beste fondant gebruiken, ook al is de rest van de taart bekleedt met marsepein.
Een strik van marsepein gaat geheid inzakken.
Veel succes!
(Tip: begin op tijd (zeker 3 dgn. van te voren) en maak wat extra lussen, dan kan het niet misgaan.)

3

Dank je wel!

4

Ik heb pas geleden en strik gemaakt van marsepein. en uurtje op z'n kant i in de oven op 50 graden werkt prima! In de oven even en rolletje bakpapier in het midden van de lus doen zodat ie mooi rechtop blijft.Wel moet het dan niet en super hete dag zijn want dan wordt het wel weer wat zachter maar alsnog blijft ie staan! Succes!

5

Ik heb hem laatst ook gemaakt van marsepein. 2 dagen de lussen op de kant laten drogen in een luchtdicht doosje en ze waren perfect.

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'