1

Onderwerp: help!!!!!!!!

Dames ik heb dringend jullie hulp nodig. Ik moet voor woensdag een barbietaart maken en ze wil hem in het geel, ik dacht ok geen probleem dus ik heb rolfondant gekocht en gele kleurpasta. Nu is mijn hele potje geel op aan dat fondant maar echt geel is het niet. Zou een nachtje laten staan helpen of toch een andere kleur erdoor heen. Ik heb roze, groen en zwart Wie Oh Wie helpt me. Alvast bedankt

Om al mijn taartjes te zien klik dan op de link
www.freewebs.com/channycakes

2

Re: help!!!!!!!!

Hmmm, apart! Hoeveel fondant heb je met dat potje gekleurd dan? En moet het scht knalgeel zijn? Lichtgeel kan toch ook dan??

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

1kilo maar ze wou het een beetje geel/oker hebben net als Belle en het beest zeg maar. Zou een klein beetje roze niet helpen??

4

Ik ben bang dat roze niet helpt. Maar wat je wel zou moeten doen weet ik eerlijk gezegd ook niet :s

Welke kleur geel heb je gebruikt? Want er zijn verschillende. Met citroengeel bijvoorbeeld krijg je nooit een okergele kleur.

Heb je marsepein in huis? Want als je dat erdoor mengt wordt het wel wat "geler" (donkerder geel).

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MBQZKOVL.jpg
zo moet ie ongeveer worden
haha wat een ramp

6

Ja, ik begreep al dat je zoiets bedoelde. Dan ben ik bang dat het toch een tintje lichtere jurk wordt :D. Zal ze vast ook wel mooi vinden :Y
Ik denk dat je goudgeel had moeten hebben... maar dat is makkelijk praten voor mij zo achteraf :s

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

ik heb geen flauw idee welke kleur dat is die ik gebruikt heb, even zoeken heb het potje geloof ik al weggegooid. Wilton is het. Ik heb er een klein beetje rood door heen gedaan en hij is iets donkerder van kleur geworden maar nog niet zoals bovenstaande *Snik*

Hmm nou ok bedankt in ieder geval voor de moeite. en ach het word mijn 2e taartje pas he dus fouten mogen nog haha

9

heb je misschien ook nog wat glitter zodat je een glitterjapon kunt maken.....?

ik functioneer alleen op suiker...

10 Laatst bewerkt door Pooh (04-02-2008 22:03)

Zou zoiezo even wachten tot morgen voor je in tranen uitbarst. Dan is de kleur wat intenser en je hebt 'echt' licht. Bovendien ziet alles er na een nachtje slapen anders uit ;)

edit aan mezelf: Licht met een G? Wordt tijd dat je gaat slapen Pooh.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11

dat overkomt mij ook altijd :) maar ach, dan zeg ik dat ik dixlexisch ben ... en ik weet niet eens hoe ik het goed moet schrijven....
maar een nachtje wachten en dan mooie kleine bloementjes aan de onderkant van de rok doet ook veel goed... of eh...beest nog even boetseren in het klein... of de roos?????
tijd om te slapen merk ik wel...

ik functioneer alleen op suiker...

nou idd ik zie het morgen wel hoor haha, ga ook mijn bed opzoeken heb een lamme arm van het kneden, Nee glitter heb ik jammer genoeg ook nog niet, ben echt beginner. Heb wel van die pareltje (die kant en klare) haha plak die er wel op. zal het resultaat woensdag wel laten zien. Bedankt voor de moeite in ieder geval