1

Onderwerp: cakepopvraagjes

hallo allemaal,

Ik heb een paar cakepopvraagjes, ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen...

- hoe lang kan je cakepops bewaren nadat je er candymelts omheen hebt gedaan?
Ik zat te denken om ze dinsdag te bakken, en in te vriezen. woensdag candymelts, donderdag werken ;), vrijdag decoreren, zaterdag opeten, kan dat?
- bewaar je ze in de koelkast wanneer je klaar bent met de candymelts?
- hoeveel cakeballetjes kan je bekleden met 1 zakje candymelts +/-?

dat was het voor nu...
mocht ik nog iets bedenken.. dan gooi ik t weer in de groep!

bedankt alvast!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

Re: cakepopvraagjes

Volgens mij kun je ze wel 1, tot  1,5 week bewaren.
Niet in de koelkast.  Ik dacht dat ik er een keer 24 cake pops uit 1 akje  gehaald heb maar dat weet ik niet meer zeker.
Misschien dat iemand anders daar een  duidelijker antwoord op kan geven.
Groetjes Simone

3

joh.. zo lang wel? zonder droog te worden.. tjee..  :think:  had ik niet gedacht! :D

bedankt voor je hulp!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

4

zijn er nog meer mensen met mss wat antwoorden of tips? :D

O-)

5

Hoe ga je ze maken? Zelf draaien of bakken met een popmaker?

Ik had ze zaterdags en zondags gebakken in de cakepopbakblik en dezelfde dag nog gedipt in de candymelts (ene helft) en chocolade (andere helft) en toen ben ik de hele week bezig geweest met decoreren. Zaterdags erna zijn de laatste pops opgegeten en die waren nog heerlijk! Tussendoor wel koel (bijkeuken) gestaan maar niet in de koelkast of vriezer.

En mbt de melts: ligt eraan hoe groot je zakje melts is en hoe dik je de laag doet.

Ik had 18 pops gedipt in nog geen half zakje melts en daar nog een behoorlijke hoeveelheid van overgehouden.... Maar ik wilde dan ook maar een dun laagje om de cake, anders gaat het zo overheersen...

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

6

ik ga ze inderdaad in de cakepopmaker bakken.

ik heb zakjes melts van 335 gram besteld, maar als ik het zo hoor gaat het wat dat betreft wel goed komen met de hoeveelheden...

maar zoals ik het in mijn hoofd heb moet het wel goed gaan komen denk ik dan... top!

Bedankt!

7

Ik draai ze altijd met de hand en dan hangt het van de vulling af hoelang je ze kan bewaren en hoe. Door de chocolade wordt alles wel goed afgesloten en blijft het relatief lang vers.

Ervaring met enkel cake kan ik helaas niet met je delen en ik heb nog niet gekeken hoeveel ik uit een zakje haal  ;)

8

ze worden voor kinderen, dus ik wilde qua vulling maar niet te veel experimenteren ;)

toch bedankt voor je antwoord! :)  :thumb:

9

Overigens had ik smaakjescake gebruikt, ananas-passie en framboos-choco en die vonden de kinderen allebei erg lekker. (Al wisten ze niet dat het dat was, want dan hadden ze het nooit gewild, zijn nogal kieskauwers  ;) )

10

smaakjescake?? die moet je ff uitleggen hoor???   :o

:)

11

deze:

.spullenvoorjetaart.nl/assortiment/ingredienten/bak-mixen/spullen-voor-je-taart-ananas-passie-cake

en deze

.spullenvoorjetaart.nl/assortiment/ingredienten/bak-mixen/spullen-voor-je-taart-frambozen-choco-cake

(even www ervoor zetten)

12

ow... dat klinkt heerlijk fris, thnx!

13

Hoi,

Ik las net ergens dat iemand 50 cakepops kon bekeden met 1 zakje candymelts.
Dan doe ik toch iets fout.
Hoeveel crisco doe je er dan in ?
Ik dacht dat dat maar 1 of 2 theelepels mocht zijn aangezien het toch een iets andere smaak krijgt.
Wat doe ik fout?

14

ik heb ze nog niet gemaakt, maar zodra ik dat wel heb zal ik hier nog even laten weten, hoeveel ik eruit gehaald heb...

15 Laatst bewerkt door pupil (03-06-2012 13:11)

chocotoetje schreef:

ik heb ze nog niet gemaakt, maar zodra ik dat wel heb zal ik hier nog even laten weten, hoeveel ik eruit gehaald heb...

Thanks en hoeveel crisco je dan gebruikt hebt svp?
(het lijkt bij mij toch anders te smaken met crisco erbij dan ervoor....)