1

Onderwerp: Kralenworkshop......

Mijn buurvrouw organiseerde een tijdje terug een kralenworkshop voor vriendinnen/buurvrouwen. Als cadeautje hebben we deze taart gegeven. De volgende ws wordt een taartenworkshop werd al gezegd.....(slik  :s )

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XTLV7YDV.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GVXUSUMY.jpg

2

Re: Kralenworkshop......

wat een schattig taartje. en wat knap hoe je dat 'draadje' door de kralen hebt laten gaan. Lijkt me een priegelwerkje...

3

Wat een mooie strakke taart. Kraaltjes zijn net echt.
Ik denk dat je die taarten ws wel aankunt...gewoon doen, zeker als het zo'n vertrouwd damesclubje is...

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

4

Schattig taartje, ik dacht in eerste instantie dat de kralen echt waren......... :)
Workshop taart, kun je vast wel aan en anders klein beginnen met cc's......

5

Hoe krijg je dat voorelkaar, draad door de kraal?? :s
Hij is erg leuk hoor, mooie kleur blauw ook!  :thumb:  :thumb:

6

Dankjulliewel voor de reacties!

De draad zit niet echt door de kraal. Ik heb diverse 'kralen' gerold en daar een plat rondje tegenaan geplakt. Met een tooltje heb ik daar een gaatje ingeprikt en daar de draad ingeplakt. Zijn dus allemaal losse draadjes, zeg maar....
Eigenlijk was het de bedoeling dat dit een rechte taart zou worden (zoals ik altijd maak) maar de rand van de biscuit was te veel gebladderd (teveel ingevet, denk ik). Ik had geen tijd meer om een andere biscuit te bakken dus heb ik de rand bijgesneden totdat deze dus rond werd  :Y 

Misschien vind ik het juist wel eng omdat het bekenden zijn. Ik ben nl. nogal onzeker ( :o ) en nogal klungelig in het uitleggen. Denk ook dat ze misschien teveel verwachten van mij omdat ze mijn taarten kennen en dan valt zo'n 'ws' misschien wel tegen

7

welnee joh, vinden ze vast hartstikke leuk zo'n ws; gewoon zelf ook een taartje maken om het voor te doen en dan gaat het vanzelf :Y
Je maakt supermooie taarten en nee, dat lukt niet tijdens een ws, want dan moet je op andere dingen letten ;)  Dat kun je ze toch uitleggen, snappen ze best hoor :Y

Hartstikke leuke taart zo  :thumb:  en dat ronde, dat heeft net wat extra's hierbij :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Het zijn net echte Troll Beads, goed gedaan hoor, je hoeft helemaal niet onzeker te zijn over je taart(en).

9

gaaf die kralen zeg!

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

10

hij is echt super.

11

Dankjulliewel!  :)

12

Leuk taartje!
Ik vind dat 'ronde' heel goed passen bij dit taartje, vanwege de kralen. Lijkt inderdaad net alsof je ze een voor een aan het 'touwtje' geregen hebt, knap gedaan.

En zo'n ws komt vast wel goed, anders inderdaad eerst eens een workshopje cupcakes decoreren! Vinden ze waarschijnlijk al super leuk en je hebt meteen een leuk dagje met elkaar :)
:thumb:

Make cake, not war :)

13

Wow! Ik vind hem geweldig! En juist leuk eens een keer een andere vorm te zien. Die ga ik onthouden!

En die ws gewoon doen! Die onzekerheid merken ze niet eens, geloof me, die zullen het gewoon heel leuk vinden allemaal. Wordt vast een gezellige boel. Gewoon een stapel boltaartjes van tevoren bakken, en misschien wat voorbeeld ideeen uitprinten en dan komt het helemaal goed.  :Y

14

Leuke taart   :Y

15

Mooie taart, moest idd even 2x kijken of het nu echte of eetbare kralen waren  :)

16

Erg leuk gemaakt :thumb:

17

Erg leuk gedaan!  :thumb:

Mag ik vragen hoe je die witte rand hebt gemaakt? Met een mal?

Groetjes, Ilse

18

Leuk! Nog meer reacties!

ilse74 schreef:

Erg leuk gedaan!  :thumb:

Mag ik vragen hoe je die witte rand hebt gemaakt? Met een mal?

Groetjes, Ilse

Bij de Xenos kun je van die rollertjes kopen waar een motief in zit. Uitrollen op marsepein en dan uitsnijden. Eerlijk gezegd weet ik niet of ze nog te krijgen zijn, maar zag ze laatst nog voorbij komen in V&A.
Deze zijn het
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=215256

19

Wow, mooi en super strak!

20

juist mooi deze rand, hoe heb je m zo egaal rond gekregen?

Taart Smakelijk is de naam

21 Laatst bewerkt door Esther68 (17-01-2013 10:57)

Josje78 schreef:

juist mooi deze rand, hoe heb je m zo egaal rond gekregen?

Ik knip, wanneer ik een bepaalde vorm moet hebben, een soort sjabloon van karton die ik dan steeds tegen de taart aan zet. Dan weet ik bijna precies wat ik er nog af moet snijden  :Y . De biscuit moet alleen niet te zacht zijn..