1

Onderwerp: mijn eerste posting.....barbietaart

hallo, ik heb dit weekend een barbietaart gemaakt voor het dochtertje van een goede vriendin van mij...voor haar 10de verjaardag

hiervoor heb ik weken op het forum zitten lezen, foto's bekijken en tips en adviezen gezocht....en dankzij jullie postings gevonden  :)

ik vind het best spannend om haar hier te plaatsen maar ik ben best wel een beetje trots op het resultaat en nog belangrijker.....het was zo ontzettend leuk om te maken

voorkant:
http://i47.tinypic.com/2zg5lra.jpg

en de achterkant:
http://i45.tinypic.com/zv4yh0.jpg

Re: mijn eerste posting.....barbietaart

Jeetje wat is ze mooi geworden!

De 1e x zeg je?  :+

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

3

weet je zeker de eerste keer?? Ziet er goed uit.. :Y

4

± 2 mnd geleden heb ik een 'testversie' gemaakt, die had ik bekleed met fondant maar het zag er niet uit....veel scheurtjes...waarschijnlijk had ik te hard gewreven dus ik zag er best tegenop om er nu eentje voor het 'echie' te maken  :o

deze heb ik met marsepein bekleed en dat ging als een tierelier, geen scheurtjes niets maar ik deed het ook heeeel voorzichtig en heb tips toegepast die ik inmiddels hier op het forum had gelezen  :)

dit is dus eigenlijk mijn 2de barbie  ;)

bedankt voor jullie lieve reacties  :)

5

wowww ziet er goed uit. ik heb voor volgende week de eerste staan. mag ik vragen hoeveel marsepein/fondant jij hebt gebruikt voor de jurk.

6

sandrakloet schreef:

wowww ziet er goed uit. ik heb voor volgende week de eerste staan. mag ik vragen hoeveel marsepein/fondant jij hebt gebruikt voor de jurk.

hai Sandra voor het roze gedeelte heb ik ongeveer 500 gram gebruikt en voor het witte ook wel ongeveer 150 gram denk ik (weet ik niet precies eigenlijk want ik rolde een strookje uit en legde die op de strook die ik al klaar had na het uitsnijden

succes volgende week met jouw barbie....laat je wel een foto zien  :Y