1

Onderwerp: Hoera, mijn eerste taart is gelukt!

Ook ik ben het weekend voor het eerst een taart gaan maken en wat ben ik blij dat het is gelukt! De eerste taart, gemaakt voor mijn schoonmoeder die van kikkers houdt.

Biscuit gevuld met een botercreme van safari en aardbeienjam. Later wil ik ook nog andere vullingen gaan maken, eerst maar eens kijken of dit lekker smaakt! :D Marsepein van de Jamin en ik moet zeggen dat ik daar geen problemen mee had! Prima om uit te rollen m.b.v. Crisco.

De taart staat nu in de vriezer met een dichte zak erom heen. Ik hoop dat het bij het ontdooien goed blijft gaan. De taart heb ik afgesmeerd met botercreme 1:1. Iemand nog tips voor het ontdooien straks? Het zou zonde zijn als hij bij het ontdooien smelt... (Veel verhalen hier op het forum gelezen..)

Ik geef hem op de verjaardag van mijn schoonmoeder, die pas over anderhalve week is, dus vandaar dat ik hem heb ingevroren. Wilde op tijd beginnen, omdat ik niet wist of het mij zou lukken ;)

Nou hier een foto!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IPIIPTV3.jpg

Hij is niet helemaal strak en er zit een deukje aan de voorkant...

Tips over het ontdooien etc zijn welkom!

Moet nog heel veel leren, maar wat ontzettend leuk om te doen!

2

Re: Hoera, mijn eerste taart is gelukt!

Erg leuk geworden, zeker voor je eerste taart. Hij is niet helemaal strak idd zoals je zelf zegt, maar vind hem leuk bekleed. En vind de kikkertjes echt super lief!!
Heb geen tips voor het ontdooien, heb zelf nog nooit een taart ingevroren...

Taart ziet er super leuk uit. Erg vrolijke kleurtjes ook...

Als ik een taart invries, stop ik m in een plastic zak en die knoop ik dicht. Ontdooien: 24 uur in koelkast, in dezelfde dichte plastic zak.  Succes.

4

Leuke taart, heel knap gedaan voor een eerste!

Ik zou de taart idd. 24 uur van te voren uit de vriezer halen, maar niet in een afgesloten zak in de koelkast doen. Dan kan het vocht niet weg en daardoor kan je fondant/marsepein gaan smelten. Dus in een taartdoos in de koelkast laten ontdooien en dan (als de vulling het toelaat) nog even van te voren uit de koelkast halen om verder op temperatuur te laten komen. Mocht de taart in de koelkast zijn gaan 'zweten', dan komt dat op kamertemperatuur in orde.

Succes!

Gr.
Sandra

MamaSan schreef:

Leuke taart, heel knap gedaan voor een eerste!

Ik zou de taart idd. 24 uur van te voren uit de vriezer halen, maar niet in een afgesloten zak in de koelkast doen. Dan kan het vocht niet weg en daardoor kan je fondant/marsepein gaan smelten. Dus in een taartdoos in de koelkast laten ontdooien en dan (als de vulling het toelaat) nog even van te voren uit de koelkast halen om verder op temperatuur te laten komen. Mocht de taart in de koelkast zijn gaan 'zweten', dan komt dat op kamertemperatuur in orde.

Succes!

Gr.
Sandra

Hoihoi
Ik heb nog nooit gehad dat mijn fondanttaart is gaan smelten als ik m in de koelkast in zak ontdooi. Ik heb nog nooit een taart ontdooit in een taartdoos, maar als ik kant en klare tompoucen uit de vriezer ontdooi in de doos dan vind ik dat ze naar karton gaan smaken. Maar dat is smaken verschil natuurlijk!!!  :D Ben benieuwd naar jouw ervaring!

6

ik vind die kikkertjes echt spper schattig, leuke taart!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

hartstikke leuke eerste taart  :thumb:  :Y 

vwb ontdooien... dat weet ik niet :nooo  ik weet wel dat je een taart heel goed 'bloot' in de koelkast kunt zetten :Y (mits je maar zorgt dat er niks op kan druppen :s  ;) ), dus dan krijg je ook geen kartonsmaak :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

vind je taartje er erg leuk uit zien, leuk die kikker met die sombrero.

Ik laat mijn taarten meestal onafgedekt in de koelkast ontdooien. Gewoon op een schaal. Zorg dan wel dat er geen sterk ruikende dingen in je koelkast staan. Ik heb een koelkast waar alleen drinken in gaat, daar zet ik de taart meestal in. De temp. van de koelkast moet niet te laag zijn, want dan gaat de taart wanneer je hem eruit haalt toch nog zweten vanwege het verschil in temp. in je koelkast en kamer.

ik vind hem ook goed gelukt

10

Bedankt allemaal voor de reacties!!

Ik zal de taart ontdooien in de koelkast, in een taartdoos.
Ik laat weten hoe dit is gegaan ;)