1

Onderwerp: Fondant niet zwart te krijgen!! (Sugarflair)

Help!! Ik wil mijn taart graag bekleden met Satin Ice fondant, maar dat is er niet in zwart. Ik wist dat zwart en rood bijna niet te kleuren zijn, maar met Sugarflair zou het echt gitzwart worden. Nou ik heb er nu ongeveer een kwart potje in zitten en het is nog steeds donkergrijs. Ik heb het wel 5x gekneed, steeds weer en beetje erbij. Eerst met een prikkertje, toen met een theelepeltje :s , maar zwart wordt het niet! Wat kan ik doen!!! Nog meer erbij lijkt me niet ten goede komen van de fondant? Of maakt dat niet uit?
En ook wel een beetje zonde van m'n geld om zoveel kleurstof te gebruiken.
Hoge concentratie staat erop! Nou.. pffff... :grr:
Help!.... :(

Re: Fondant niet zwart te krijgen!! (Sugarflair)

Een echte tip, buiten wat er al op het forum staat, heb ik niet.

Satin Ice is er wel in het zwart, maar het is in Europa niet verkrijgbaar. Als we er nu met z'n allen om gaan vragen wordt het misschien wel geïmporteerd uit de USA  :Y .

Twee keer knippen, nog te kort.

3

Ik heb satin ice zwart gekregen,maar ben toen 2 dagen van te voren begonnen met kleuren..steeds een beetjes zwart erbij en tijd ertussen dat het kon intrekken.IS wel veel in gegaan,maar geen half potje.Tip..ruim van te voren beginnen dus :)

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

4

Met marsepein wil het nog wel lukken, maar voor fondant zou ik toch de black extra willen aanraden...

http://www.deleukstetaartenshop.nl/kleu … -2184.html

Ook bij deze zie je op de foto dat het nooit zo zwart zal worden als bij marsepein.. as good as it gets...

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Bedankt voor de tips, ik heb dus idd de black extra van sugarflair. Misschien dat het dan toch nog gaat lukken, het heeft de nacht gerust en dan kleur ik vandaag nog een paar x en dan vanavond bekleden. Op hoop van zegen dan maar! :thumb:

6

Taart van Anna schreef:

Satin Ice is er wel in het zwart, maar het is in Europa niet verkrijgbaar. Als we er nu met z'n allen om gaan vragen wordt het misschien wel geïmporteerd uit de USA  :Y .

Dat hoef je niet te vragen hoor  ;)  Daar wordt al hard aan gewerkt, maar aangezien de kleurstoffen die in de US gebruikt worden hier in europa niet verkocht mogen worden, zijn ze er nog mee bezig.. Ik heb de 'proef' emmertjes al zien staan  ;)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Bommeltje schreef:
Taart van Anna schreef:

Dat hoef je niet te vragen hoor  ;)  Daar wordt al hard aan gewerkt, maar aangezien de kleurstoffen die in de US gebruikt worden hier in europa niet verkocht mogen worden, zijn ze er nog mee bezig.. Ik heb de 'proef' emmertjes al zien staan  ;)

Dat zou ik wel hartstikke fijn vinden. Ik vind Satin Ice geweldig om mee te werken. Nu even duimen dat het lactosevrij blijft (zal wel ivm kosher)  en zonder noten.
Kan ik al nachtjes gaan aftellen? :thumb:

Twee keer knippen, nog te kort.

8

Ik durf niet te stellen dat je al kan gaan tellen, heb nog geen 'aankomstdatum' gehoord..

9

maar is het nu niet erg bitter geworden met al die kleurstof?

10

OP een vraag van iemand op de facebook pagina van satin ice hebben ze als antwoord gegeven dat eind zomer begin herfst de kleuren in europa dus ook nederland te krijgen zijn, dus ik zou rond die tijd leukstetaartenshop of de nieuwsbrief in de gaten houden.

Vanaf vandaag 04-03-2012 is onze winkel met fondant en bakmixen open in venlo, met zeer scherpe prijzen. Open van do en vr 12.00-17.3 en za 10.00-17.00.

11

Nee hij was erg lekker vertelden de mensen voor wie hij was! Wel allemaal een zwarte tong haha.
Maar het is uiteindelijk niet zwart geworden. Ik had nog een stukje zwarte marsepein, daarnaast was het zelfs blauw.
Maar als geheel, was het niet storend.
Maar voortaan hou ik het bij voorgekleurde zwarte fondant van funcakes, want Satin Ice vind ik echt een ramp om mee te werken :grr: .

12

zwart kleuren is helaas niet te doen nee... Ik ben het met je eens hoor, satin ice is geweldige fondant en ook ik baal als een STEKKER dat hij er niet in t zwart is!!!  :nooo

13

Iris89 schreef:

zwart kleuren is helaas niet te doen nee... Ik ben het met je eens hoor, satin ice is geweldige fondant en ook ik baal als een STEKKER dat hij er niet in t zwart is!!!  :nooo

Lees even terug  ;)  Hij gaat wel in het zwart komen, maar de kleurstoffen die in de US gebruikt worden, mogen niet zomaar in de EU gebruikt worden. Satin Ice is dat aan het veranderen, en in het najaar komt het deze kant op.

Zelf kleuren is wel te doen.. maar je moet geduld hebben..