1

Onderwerp: Help! welke mix en hoeveel

Hoi Allemaal,

Ik moet voor volgende week een bruidstaart maken.
het bruidspaar wil een stevigere cake dan de funcake mix
omdat zij van zuid amerikaanse afkomst zijn en dat lekkerder vinden.
Ik had al een onderwerp geopend welke mix ik dan het beste kon gebruiken. Er werd toen gezegd dat de cupcake mix daarvoor geschikt is.

Weet iemand hoeveel cupcake mix ik moet gebruiken voor een vorm van 27,5 cm?

Ik heb vandaag geprobeerd om een cake te bakken van gewone cake mix. maar hij wordt heel hoog, de buitenkant wordt heel hard en hij staat nu al 2 uur in de oven en hij is nog niet gaar dus dat wordt m niet. ik moet er 5 bakken dus dat duurt dan wel erg lang.

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen want ik ben een beetje ten einde raad...

2

Re: Help! welke mix en hoeveel

ik zat te denken...
soms als ik een boltaartje maak dan snij ik plakken van mn kapsel en dan doe ik plastic folie in zo'n blanda schaal en dan doe ik een laag cake, een laag vulling dan weer een laag cake en dan even in de koelkast. denken jullie dat ik dit ook kan doen met gewone cake (eventueel gewoon cake uit de supermarkt) en dan in een 27,5 cm vorm? ik weet alleen niet of dat wel mooi is met het aansnijden van de taart... ik hoor graag jullie mening

3

begrijp ik het goed : gewone cake als bruidstaart? is het bruidspaar daar mee akkoord? het kan natuurlijk.
er is hier op de site ook een heel goed recept dat iets steviger is als biscuit maar toch nog luchtiger als cake. Is dat misschien iets voor je? of moet het echt uit een pakje komen?

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

4

kellymaron schreef:

(eventueel gewoon cake uit de supermarkt)

:think: .... dat meen je toch niet serieus toch? :s

haal dan koopmans mix voor boerencake ofzo, da's simpel te maken en ook nog lekker...

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Carien schreef:
kellymaron schreef:

(eventueel gewoon cake uit de supermarkt)

:think: .... dat meen je toch niet serieus toch? :s

denk het wel, zolang het bruidspaar maar akkoord is  ;)

6 Laatst bewerkt door Jultie (05-05-2012 20:31)

Misschien is pound cake een optie?  Dat gebruikt de Cake Boss ook vaak. Er is hier op het forum wel een topic met recept zag ik, even zoeken dus.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=93034

Gekochte cake zou voor mij zijn als vloeken in de kerk  :/

~ Never waste a good crisis... ~

7

ja voor mij ook! ik wil echt geen gewone cake maar ben ff ten einde raad.
maar het zit zo. 2 weken terug kreeg ik de vraag via mijn werk of ik voor deze mensen een bruidstaart kon maken. Ik had toen die dag erna een afspraak voor een proefsessie. deze afspraak had de sales manager van mijn werk gemaakt. ik wist verder helemaal niks van het bruidspaar alleen dat ze rum, amandel en ananas smaak lekker vonden. ik had dus 4 proeftaartjes gemaakt met gewoon kapsel. de afspraak was om 3 uur en om 1 uur werd ik gebeld dat ze er al waren. het is voor mij een half uur rijden naar mn werk en omdat ik het de dag ervoor pas hoorde was ik toen nog de laatste hand aan de proeftaartjes aan het leggen. toen ik om 3 uur kwam was alleen de man er omdat de vrouw toch niet kon. maargoed ik had dus die proefsessie toen maar met alleen die man gedaan maar het bleek dus dat ze allebei van zuid amerikaanse afkomst zijn en hele andere soort taart gewend zijn zoals fruitcake met pruimen in rum enzo. wist ik veel. meneer gaf aan dat hij het wel lekker vond maar dat hij een iets stevigere cake wilde. maar ik ging een week op vakantie en ben gister terug gekomen dus het is allemaal een beetje stressen.

maar ja ze zijn het er dus mee eens dat ik gewone cake gebruik omdat ze juist een luchtig kapsel niks vinden.

maar ik heb nu dus een taart gebakken van gewone cake maar omdat 1 cake al een uur in de oven moet en hier de hoeveelheid van 4 gewone cakes in gaat duurt het erg lang. Hij is er na 2 uur uiteindelijk wel mooi en gaar uitgekomen maar hij is iets te hoog geworden. de 2e staat nu in de oven maar dan met 3 keer de hoeveelheid.

Aldoende leert men...
Hoop dat ik het allemaal red. duimen maar

8

mag ik even eerlijk zijn : ik denk dat het misschien een beetje je pet boven gaat en dat je de opdracht misschien beter niet had aangenomen. bruidstaarten van gekochte cake of zelfs van mix vind ik niet echt kunnen (ik weet dat het in Nederland wel algemeen aanvaard is ;) )
sorry maar dat is mijn gedacht.

maar we blijven ideeën aanreiken om je te helpen :
sponge cake : http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=132881 is misschien een idee. zoals al gezegd zit het tussen cake en biscuit in.

je kan de onderste ook een chocolat mudcake maken (recept staat hier ook ergens op de site) : die is heel zwaar en zal dan wel in de smaak vallen van het bruidspaar.

9

het bruidspaar heeft er zelf om gevraagd dus ik vind dat het dan gewoon kan. Smaken verschillen.
Zelfs mijn lerares van de patisserie opleiding adviseerde om gewone cake te gebruiken.

Misschien is het wel een lastige opdracht maar als ik bij alles denk dat ik het niet kan of dat het te moeilijk is dan kom ik nooit ergens. Soms moet je een beetje uitdaging aangaan in het leven vind ik.
Tot nu toe is alles nog gelukt.

10

gewone cake : ok , ik bedoel cake van een mix = niet ok.  ;)

en met wat tips van hier en van anderen zal het wel lukken. ;)