51

Re: Zachte witte broodjes

taartje76 schreef:

Ik heb ze vandaag ook gemaakt en ze waren heerlijk alleen ik vond ze ook wel wat zwaar en vast van structuur.
Niet zo luchtig als van de bakker zeg maar hoe zou ik dit kunnen verbeteren.

Geen idee bij mij zijn ze nooit zo vast, ja niet zo als bij de bakker maar scheelt bij mij niet veel. het kneden en na kneden is ook belangrijk en dan het rijzen

52 Laatst bewerkt door ElsGroeneweg (17-02-2013 04:35)

Re: Zachte witte broodjes

sorry was 2x

53

Re: Zachte witte broodjes

ElsGroeneweg schreef:
taartje76 schreef:

Ik heb ze vandaag ook gemaakt en ze waren heerlijk alleen ik vond ze ook wel wat zwaar en vast van structuur.
Niet zo luchtig als van de bakker zeg maar hoe zou ik dit kunnen verbeteren.

Geen idee bij mij zijn ze nooit zo vast, ja niet zo als bij de bakker maar scheelt bij mij niet veel. het kneden en na kneden is ook belangrijk en dan het rijzen

Bedankt voor de reactie ik ga ze zeker nog een keer maken.
Na het 1e keer rijzen heb ik het deeg inderdaad niet meer doorgekneed dit zal ik nu wel doen.

Re: Zachte witte broodjes

Ik heb ze gemaakt!!!!! :D  :D  :D

Wel maar twee lepels suiker gebruikt.

Lekker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8RKJWYQG.jpg

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

55

Re: Zachte witte broodjes

ze zien er heerlijk uit :9

Groetjes Gerien

56

Re: Zachte witte broodjes

Inge Simdorn schreef:
Inge Simdorn schreef:
janneke@britt schreef:

Zijn ze niet zoet door de suiker?

Ga het zeker een keer proberen

Ik heb 1 eetlepel suiker gedaan, Is lekker.

Heb ze net gebakken in de kaas/uien versie, ruikt heerlijk. Straks even proeven.

hoeveel kaas en ui doe je erdoor? En fruit je de uitjes eerst voor? Lijkt me n.l. erg lekker

groetjes Hanneke

57

Re: Zachte witte broodjes

aubainmarietje schreef:

Ik heb ze gemaakt!!!!! :D  :D  :D

Wel maar twee lepels suiker gebruikt.

Lekker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8RKJWYQG.jpg

Blij dat ze zo goed gelukt zijn, wij eten ze bijna ieder weekend

58

Re: Zachte witte broodjes

Ik heb ze gisteren gemaakt.
Ik heb het deeg gekneed met mijn mixer. Dat ging prima. Na 10 minuten mixen. De kom afgedekt met folie en laten rijzen. Toen ik het na een uurtje in kleine broodjes ging verdelen plakte het wel erg aan mijn handen. Is dat normaal of had ik er dan wat meer meel in moeten doen?
Door het plakken was het ook wat moeilijk in het goede gewicht te verdelen. Ze waren dus niet allemaal precies 50 gram. Maar goed dan wordt het broodje gewoon wat groter ;)  Ik had er daardoor 15 stuks.

Mijn oven heeft onder-en-bovenwarmte. Ze moesten er langer in dan de 12 minuten die Els aangaf. Na een half uur heb ik ze uit de oven gehaald. Ze waren nog wel erg wit. Ze waren wel gaar van binnen, maar ik denk dat ze nog wel langer hadden gemogen. Zou ik de oven hoger moeten zetten?
Ze waren verder wel erg lekker en luchtig.
Ik vond de smaak zelf wel wat flauw. Zonder beleg denk ik niet dat ik ze echt lekker vind.
De kinderen hebben er ook met smaak van gegeten.
Deze broodjes komen zeker vaker op tafel.

Groetjes Gerien

59

Re: Zachte witte broodjes

taartje76 schreef:
ElsGroeneweg schreef:
taartje76 schreef:

Ik heb ze vandaag ook gemaakt en ze waren heerlijk alleen ik vond ze ook wel wat zwaar en vast van structuur.
Niet zo luchtig als van de bakker zeg maar hoe zou ik dit kunnen verbeteren.

Geen idee bij mij zijn ze nooit zo vast, ja niet zo als bij de bakker maar scheelt bij mij niet veel. het kneden en na kneden is ook belangrijk en dan het rijzen

Bedankt voor de reactie ik ga ze zeker nog een keer maken.
Na het 1e keer rijzen heb ik het deeg inderdaad niet meer doorgekneed dit zal ik nu wel doen.

Ik heb na de 1ste keer rijzen ook het deeg niet meer gekneed. Bij mij waren ze wel lekker luchtig.
Had jij met de hand gekneed of met een mixer? Ik heb het met mijn mixer gedaan. 10 minuten op stand 2. Ging prima!

Groetjes Gerien

60

Re: Zachte witte broodjes

Bij mij staat het deeg ook rijzen.

Ik heb ze met de hand gekneden (ben een beetje bang dat mijn handmixer het niet aankan), en zag het deeg al omhoog komen tijdens het kneden.
Plakten wel giga aan mijn handen, dus wat extra bloem toegevoegd tot het niet meer zo aan mijn handen plakten. Daarna afgedekt om te rijzen.

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!

61

Re: Zachte witte broodjes

Wij gaan zo ontbijten met harde broodjes uit de oven, maar het water loopt me hiervan in de mond!

Kun je de gist ook vervangen voor bakpoeder?

62

Re: Zachte witte broodjes

Seefje schreef:

Wij gaan zo ontbijten met harde broodjes uit de oven, maar het water loopt me hiervan in de mond!

Kun je de gist ook vervangen voor bakpoeder?


Smaak en de rijs wijze is anders.
Gist smaakt beter en moet eerst een uurtje staan rijzen in het deeg, bakpoeder werkt direct en naar mijn mening, minder smakelijk.

Bak ze

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

63

Re: Zachte witte broodjes

Geen idee of je gist kunt vervangen voor bakpoeder.

Het deeg was giga gerezen, bijna de schaal uit. Vervolgens nog een keer kneden en storten heemaal in. Hmmmmmmmm
Weer terug in de schaal (afgedekt) en nog even laten rusten omdat er een taart in stond.

Daarna in de oven en ze zijn heerlijk!!!

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!

64

Re: Zachte witte broodjes

Waar kopen jullie de gist dan?

65

Re: Zachte witte broodjes

droge gist kan je kopen in de supermarkt, het zit dan in zakjes van 7 gram. Zelf koop ik het altijd per pond bij de Boerenbond en dit zal ook wel bij de zaken te koop zijn die meel en zo verkopen

66

Re: Zachte witte broodjes

Ik koop verse gist, het voordeel van dichtbij de grens wonen is dat elke supermarkt in duitsland verse hefe (gist) heeft, verkrijgbaar in kleine blokjes .

Vind het resultaat ervan lekkerder, kan ook inbeelding zijn :D maar het smaakt goed.
Van verse gist heb je zowiezo het dubbele aantal nodig tov gedroogde gist uit de zakjes/potjes.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

67

Re: Zachte witte broodjes

axhanneke schreef:
Inge Simdorn schreef:
Inge Simdorn schreef:

Ik heb 1 eetlepel suiker gedaan, Is lekker.

Heb ze net gebakken in de kaas/uien versie, ruikt heerlijk. Straks even proeven.

hoeveel kaas en ui doe je erdoor? En fruit je de uitjes eerst voor? Lijkt me n.l. erg lekker

Dat klinkt lekker :Y  :Y
Ik wil ook wel weten hoeveel er door moet!

Groetjes Gerien

68

Re: Zachte witte broodjes

Ziet er lekker uit!!!
Ik ben van het no-kneat bread.
Kneden handmatig gaat me niet goed af en heb geen machine.

Is het mogelijk om dit zonder kneden te doen?
rijstijd verlengen?
Hoeveelheid gist verhogen?

hoor graag van jullie.
Bedankt

69

Re: Zachte witte broodjes

anita82 schreef:

Ziet er lekker uit!!!
Ik ben van het no-kneat bread.
Kneden handmatig gaat me niet goed af en heb geen machine.

Is het mogelijk om dit zonder kneden te doen?
rijstijd verlengen?
Hoeveelheid gist verhogen?

hoor graag van jullie.
Bedankt

of dat dat gaat weet ik echt niet.
Misschien weet een ander dat wel.

Maar je moet hier: http://www.keukenliefde.nl/ontbijt-broodjes-met-kwark eens kijken. Daar staat een recept van broodjes met kwark. Daardoor hoeven ze niet gekneed en geen rijstijd.
Ik heb ze zelf nog niet uitgeprobeerd.

Groetjes Gerien

Re: Zachte witte broodjes

Hmmm, lekker.  :Y

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl