26

Re: Zachte witte broodjes

kan je ook het deeg 's avonds maken en de volgende ochtend afbakken?

27

Re: Zachte witte broodjes

Bewaren in de koelkast. Dan rijst het veel langzamer.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

28

Re: Zachte witte broodjes

Bij mij lukt het niet  :(
Het deeg is zeer plakkerig, ik kan er geen bolletjes van maken.

Ik heb het toen eerst laten rijzen om dan te kunnen afwegen, ik wou bolletjes op de bakplaat bakken, maar  zelfs na het rijzen is het heel erg kleverig  :nooo

Ik heb ze dan met een ijslepel (zo om bolletjes te maken) proberen in bolletjes op de bakplaat te leggen, maar het lijkt meer elastiek dan deeg.

Ik zal ze nu weer een uurtje laten rijzen, maar ik denk niet dat het goed komt  :rolleyes:

Ik heb nochtans alles goed afgewogen en het recept goed gevolgd ...  :s

29

Re: Zachte witte broodjes

en hoe bewaren jullie deze bolletjes ? in een plastic zak ? Of doos met deksel ?

30

Re: Zachte witte broodjes

Misscuppie schreef:

Bij mij lukt het niet  :(
Het deeg is zeer plakkerig, ik kan er geen bolletjes van maken.

Ik heb het toen eerst laten rijzen om dan te kunnen afwegen, ik wou bolletjes op de bakplaat bakken, maar  zelfs na het rijzen is het heel erg kleverig  :nooo

Ik heb ze dan met een ijslepel (zo om bolletjes te maken) proberen in bolletjes op de bakplaat te leggen, maar het lijkt meer elastiek dan deeg.

Ik zal ze nu weer een uurtje laten rijzen, maar ik denk niet dat het goed komt  :rolleyes:

Ik heb nochtans alles goed afgewogen en het recept goed gevolgd ...  :s

Afhankelijk van het meel wat je gebruikt en de luchtvochtigheid kan de verhouding schelen die je moet gebruiken. Als je deeg erg plakkerig is kan je gewoon nog wat bloem toevoegen. Net zo lang tot het wel goed is. Heb je ze nog gebakken? Meestal gaat dat evengoed nog wel goed dan.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

31 Laatst bewerkt door Inge Simdorn (12-06-2012 17:19)

Re: Zachte witte broodjes

Hoe lang mag 1 groot brood van dit deeg in de oven?

Ben erg benieuwd hoe het gaat worden!

32

Re: Zachte witte broodjes

Mirjam5 schreef:
Misscuppie schreef:

Bij mij lukt het niet  :(
Het deeg is zeer plakkerig, ik kan er geen bolletjes van maken.

Ik heb het toen eerst laten rijzen om dan te kunnen afwegen, ik wou bolletjes op de bakplaat bakken, maar  zelfs na het rijzen is het heel erg kleverig  :nooo

Ik heb ze dan met een ijslepel (zo om bolletjes te maken) proberen in bolletjes op de bakplaat te leggen, maar het lijkt meer elastiek dan deeg.

Ik zal ze nu weer een uurtje laten rijzen, maar ik denk niet dat het goed komt  :rolleyes:

Ik heb nochtans alles goed afgewogen en het recept goed gevolgd ...  :s

Afhankelijk van het meel wat je gebruikt en de luchtvochtigheid kan de verhouding schelen die je moet gebruiken. Als je deeg erg plakkerig is kan je gewoon nog wat bloem toevoegen. Net zo lang tot het wel goed is. Heb je ze nog gebakken? Meestal gaat dat evengoed nog wel goed dan.

Ja, ik heb ze opnieuw gemaakt maar met 250 ml water en het ging veel beter, nu kon ik er echt bolletjes van maken, het andere deeg was echt niet behandelbaar. Ik heb ze dan een 2 de keer gemaakt met chocoladecallets er door heen dat het lekkere chocoladebroodjes waren. Ze waren heel lekker, maar wel zwaar en vast van structuur, ik heb 1 zakje droge gist gebruikt, zou het helpen als ik volgende keer 2 zakjes toevoeg ?

Bedankt voor je antwoordje !

33

Re: Zachte witte broodjes

Inge Simdorn schreef:

Hoe lang mag 1 groot brood van dit deeg in de oven?

Ben erg benieuwd hoe het gaat worden!

Ik heb het brood laten kneden en rijzen in de broodbakmachine en afgebakken in de oven. 30 min. op 175 graden.

Heerlijk, lekker zacht en de volgende dag ook nog lekker!

Re: Zachte witte broodjes

Zijn ze niet zoet door de suiker?

Ga het zeker een keer proberen

35

Re: Zachte witte broodjes

janneke@britt schreef:

Zijn ze niet zoet door de suiker?

Ga het zeker een keer proberen

Ik heb 1 eetlepel suiker gedaan, Is lekker.

36

Re: Zachte witte broodjes

Inge Simdorn schreef:
janneke@britt schreef:

Zijn ze niet zoet door de suiker?

Ga het zeker een keer proberen

Ik heb 1 eetlepel suiker gedaan, Is lekker.

Heb ze net gebakken in de kaas/uien versie, ruikt heerlijk. Straks even proeven.

37

Re: Zachte witte broodjes

Hallo

Ik heb een gewone gasoven
welke temperatuur en tijd zou ik het beste nemen?

38

Re: Zachte witte broodjes

Ik lees net dit topic en dacht heee, lijken deze broodjes dan een beetje op van die pudding broodjes?

Want die vindt ik zo lekker en zou ze graag een keer willen maken  :D

39

Re: Zachte witte broodjes

het broodje op zich zal je er voor kunnen gebruiken maar bij pudding broodjes zit ook nog banket bakkers room tussen

40

Re: Zachte witte broodjes

Banketbakkersroom heb ik in huis heerlijk! Maar die broodjes zijn altijd zo lekker en heb ik nog nergens in de winkel gezien.

41

Re: Zachte witte broodjes

Klinkt lekker ga ik zeker een x proberen. Bedankt voor het delen.

42

Re: Zachte witte broodjes

Coollonny schreef:

Banketbakkersroom heb ik in huis heerlijk! Maar die broodjes zijn altijd zo lekker en heb ik nog nergens in de winkel gezien.

Bij de bakker waar ik werkte werden normale witte puntjes gebruit voor puddindbroodjes..

43

Re: Zachte witte broodjes

Echt waar, dat wist ik niet. En dan bestrooien met poedersuiker?

44

Re: Zachte witte broodjes

Yup:):)

45

Re: Zachte witte broodjes

Klinkt goed ga ik ook eens maken!

46

Re: Zachte witte broodjes

phy schreef:
Coollonny schreef:

Banketbakkersroom heb ik in huis heerlijk! Maar die broodjes zijn altijd zo lekker en heb ik nog nergens in de winkel gezien.

Bij de bakker waar ik werkte werden normale witte puntjes gebruit voor puddindbroodjes..

:Y Ik maak ze af en toe ook met gewone witte puntjes.
maar dan met zwitserse room. Heerlijk!!!

Groetjes Gerien

47

Re: Zachte witte broodjes

Dit recept ga ik zeker proberen :)

Re: Zachte witte broodjes

Hoi iedereen!

Ik heb geen droge gist in huis, wel verse... Welke verhouding zou ik dan moeten gebruiken?Of gewoon evenveel grammen als bij de droge gist?

Groetjes! :D

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!

49

Re: Zachte witte broodjes

Verse gist is de dubbele hoeveelheid van droge gist

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

50

Re: Zachte witte broodjes

Ik heb ze vandaag ook gemaakt en ze waren heerlijk alleen ik vond ze ook wel wat zwaar en vast van structuur.
Niet zo luchtig als van de bakker zeg maar hoe zou ik dit kunnen verbeteren.