1

Onderwerp: fondant bewaren

Het is vast al ergens aan bod gekomen op het forum maar kan het niet vinden.
Moet jefondant perse in de koelkast bewaren of kan je het ook in folie gewikkeld in een goed afsluitbare bak buiten de koelkast bewaren?
Ik had nl best veel over en had geen ruimte meer in de koelkast dus heb het zo bewaard, maar weet niet of ik dit 1,5 maand later met mijn verjaardag nog met een gerust hart kan gebruiken..

Ondanks het jaren van bakken nog veel te leren ;)

Re: fondant bewaren

fondant blijft heel lang goed buiten de koelkast in folie en dichte bak zoals je zei dus je hebt geen probleem!
het kan iets hard worden aan de randen maar dat lost da magnetron wel weer op.
succes,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

3

Re: fondant bewaren

Helemaal goed zo Miriam, juist niet in de koelkast!! Gewoon inderdaad goed inrollen in de huishoudfolie en dan in een goed afsluitbaar bakje, je kunt het zo bewaren tot de houdbaarheidsdatum die op het zakje stond. Dus no worries :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Re: fondant bewaren

haha Saskia, we waren dus allebei als een gek aan het typen maar jij was sneller ;-) :-D

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Re: fondant bewaren

ah ik heb het dus wel ff in de koelkast gehad eerst, is dat geen probleem dan? het kwam er wel vrij goed uit.. maar ja het begon zoveel ruimte in te nemen, vooral als je je koelkast voor een verjaardag (met 30 graden buiten) vol met taart hebt..

Nou goed nu staat het dan in ieder geval goed gelukkig :D

Bedankt voor jullie snelle antwoord!!

Ondanks het jaren van bakken nog veel te leren ;)

6

Re: fondant bewaren

ik koop m'n fondant bij een bakker in amstelveen (mensen die in de buurt wonen laat het me weten, het is een goede en goedkope!). Die bewaart het altijd in de koelkast, en het is ook vrij zachte fondant buiten de koelkast (dus om te rollen/vormen wel fijn). Ik doe het dus ook altijd in de koelkast omdat de bakker dat ook doet en hij zal het wel weten toch???

Mijn website: Presentaart