1

Onderwerp: Blonde vraag....

Ik lees hier van alles over ingevroren vullingen ed.

Als ik het dus goed begrijp maken jullie de vulling op voorhand en vriezen dit in.
Bij het vullen/bekleden vd taart halen jullie het dus pas eruit.???

Moet je dan nog even doormixen of is roeren dan voldoende???

Een fb-pagina om alles te showen/
www.facebook.com/LuckeyBakery

2

Re: Blonde vraag....

Nee dat denk ik niet.

Over het algemeen bak je je biscuit en die vries je in. Dit omdat hij daarna mooier snijdt en malser is. Dit hoeft niet per se, als je hem vers gebruikt kan dat ook, maar dan is hij iets droger.

Vulling kan in de meeste gevallen (er zijn lijstjes van bovenin bakken/vullen) invriezen. Dit kan bij restjes en ook op voorhand. Maar ik zie niet in waarom je dat zou doen, vulling is nl zo gemaakt.
Als je wel bevroren vulling wilt gebruiken zou ik hem idd ff opkloppen voor gebruik. Je kunt wel een beklede taart invriezen en ontdooien voor gebruik. Je kan een basistaart invriezen die je nog gaat versieren, of een versierde taart, maar dan moet je niet met opstaande vlindertjes werken ed want die worden zacht bij ontdooien en blijven dan niet rechtop staan.

Mijn normale volgorde is
- biscuit bakken en invriezen
- biscuit ontdooien wanneer nodig
- vulling maken
- taart vullen
- taart bekleden
- opeten  :lol:
- restjes ev invriezen als je dat wilt.

Ik hou wel vaak vulling over, die vries ik in voor eigen gebruik, maak ik een klein taartje voor de koffie ofzo.

Ik hoop dat ik zo je vraag heb beantwoord, anders vraag maar raak hoor!

3

Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook. Restantvullingen invriezen voor volgende gebruik.
Dat kan ook met botercreme toch???
Zoveel houd ik normaal nooit over maar goed.....

Een fb-pagina om alles te showen/
www.facebook.com/LuckeyBakery

4

Kan idd ook met botercrème. Weer op kamertemperatuur laten komen en weer goed opkloppen.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen