1

Onderwerp: Spoed hulp nodig tiara van RI verven??

Ik heb een tiara gespoten van icing en dacht om die zilver te krijgen die te dusten. Maar dat werkt blijkbaar niet. Maar ik durf niet zo goed op mijn tiara te gaan verven met vocht, ben bang dat de icing weer zacht word en de tiara dus in gaat storten.

Hoe kan ik dit het beste gaan doen?
Ik heb wel vanalles hier in de zoekfunctie gevonden maar niet over een tiara en op een koekje e.d. geeft het (denk ik) niet als de RI weer even wat zachter wordt, maar op een gespoten tiara?

Hopelijk hebben jullie advies voor me

In ieders geval bedankt,

2

Re: Spoed hulp nodig tiara van RI verven??

Misschien een zilverspray?
Dust is natuurlijk poeder, en dat plakt niet op opgedroogde icing,
maar een spray is vochtig, als je dan een niet al te dikke laag doet, (denk ik?!) dat je RI niet zacht wordt en instort.

succes!

Keep calm & bake cakes ! <3

3

En mag ik jou vragen welk spuitmondje jij hebt gebruikt voor het spuiten van je tiara ?
heb dat ook eens geprobeerd, maar bij mij lukte het niet :(

4

:Y  De zilverspray van PME, daar krijg je echt een hele mooie zilveren tiara mee

@ Avee, eerste keer opspuiten met spuitmondje 3, daarna met 2 en daarna met spuitmondje 1

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5 Laatst bewerkt door kaatjuh (06-05-2012 19:14)

stel dat je de spray niet hebt, maar wel mooie zilverdust dan heb ik ook eens gelezen van iemand hier dat ze een verstuivertje bij de drogist had gehaald en daar met wodka de poeder in had gedaan. Daarmee gesprayd...spray v an pme is denk ik wel het mooist

6

Bommeltje schreef:

:Y  De zilverspray van PME, daar krijg je echt een hele mooie zilveren tiara mee

@ Avee, eerste keer opspuiten met spuitmondje 3, daarna met 2 en daarna met spuitmondje 1

Dankje!

7

Alleen een tip - je kunt je dusting poeder mengen met patiserie-alcohol (96%) en daar prachtig mee "verven". De alcohol verdampt heel snel en je "verf" is dus ook heel snel droog

8

Ja dat klopt maar ook met gewone wodka of een andere heldere alcohol.
Als het maar een hoog alcohol percentage heeft!
Succes.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

9

Annette52 schreef:

Ja dat klopt maar ook met gewone wodka of een andere heldere alcohol.
Als het maar een hoog alcohol percentage heeft!
Succes.

wodka heeft maar een alcohol percentage van gemiddeld 40%, dan blijft er nog 60% water over.. met fondant niet zo'n probleem maar met een kwetsbare tiara kan dat wel voor problemen zorgen..

Rejuvenator spirit van SF heeft een percentage van 96%, hierdoor vervliegt het zo snel dat het bijna geen invloed heeft op de consistentie van RI nadat het gedroogd is.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

Inmiddels heb ik gelukkig een zeer geslaagde tiara kunnen maken. Ik heb in dit geval maar 1 laag RI gespoten, geverfd met zilverdust (ik maak dat altijd vloeibaar met bacardi) 2x en daarna nog 1x geverfd met de zilveren glitters.

Tiara is heel gebleven en niet ingestort  :P
Maar deze was ook wel redelijk klein zie mijn topic waar die in staat: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=194550