1 Laatst bewerkt door bananensoes (02-05-2012 19:36)

Onderwerp: Idee: Super!! :-) Uitvoering: Mwhah :-( (al zeg ik het zelf)

Eindelijk heb ik een idee die ik echt nog nooit eerder voorbij heb zien komen: ik ben dan ook echt super trots op deze Cars taart!!

Alleen... de uitvoering is echt minder. De twee bovenste taarten zijn dummies en die zijn al niet mooi bekleed. Mischien iets dikker doen zodat die gladder wordt? middelste taartje was 20 en moest 22,5 worden. Ik heb na tip van een van jullie hem groter gemaakt met fondant, maar recht worden wou hij niet.
Dan had ik een super strakke onbeklede taart in de koelkast staan, maar na bekleden zakte hij echt in waardoor er randen ontstonden. Grrr waarom wil het me nou echt niet lukken!?!? Komt dat omdat hij zo groot en zwaar is ?(30 cm) En dan de vleugels. Die waren echt veeeel te zwaar... maar na het lezen van het boek van wendy ga ik het proberen met die granen korrels (weet naam niet meer :-)) Zou dat gaan lukken?

Al met al: ikke echt super trots op mijn geboetseerde autootjes en op mijn hele taart eigenlijk wel  :Y

Komt ie:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4Y4MUVWK-D.jpg
Spy jet Siddeley
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PSESLMIV-D.jpg
De autootjes Bliksem en Francesco
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JPID8NQD-D.jpg

Gevuld met 2x slagroom en 1x 4vruchtenjam met bbr.. jummie

Bedankt voor het kijken!!

2

Re: Idee: Super!! :-) Uitvoering: Mwhah :-( (al zeg ik het zelf)

Wauw!!!
Ik vind hem helemaal ge-wel-dig!!!!!!!
Wat een leuk idee zo met dat vliegtuig zeg.
Is eens iets anders dan de gewone "standaard" cars taarten. :Y
Ik vind je dummies wel mooi strak hoor.
En de onderste taart valt ook wel mee wat betreft het inzakken.
Niet te streng voor je zelf zijn. :nooo
En de auto'tjes vind ik helemaal super geworden!!!
Toppie. :thumb:  :thumb:  :thumb:
Ga vooral zo door!!! :Y

groetjes yvon

3

Ben het helemaal met Yvon eens, echt een originele cars-taart!
Mooie kleuren ook!
En wat de onderste taart betreft, als je hem langer koelt (liefst een hele nacht), heb je dit probleem waarschijnlijk niet meer ;)

Groetjes, Tabitha         www.sweetiecake.nl
"Keep calm and have a (cup)cake"

4

leuke taart, bedoel je trouwens Rice Crispies?

5

Heb je wel dowels gebruikt voor de onderste taart? :think:

Ik denk dat je creal treats bedoeld met graankorrels? :think:

Voor de rest is hij erg origineel en mooi! :thumb:

6

Voor het ontwerp krijg je echt een dikke tien en de uitvoering, ach misschien geen 10, maar er staat wel een prachtige taart.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

ik denk dat jij een klein jongetje heeeel erg blij hebt gemaakt met deze taart...en die zal echt je schoonheidsfoutjes niet zien hoor  ;)  maar...kan inderdaad geen kwaad kritisch te blijven op je eigen werk O-)

8

Nou super gelukt ik vind hem leuk en dat. Blijf je toch van je zelf vinden je zirt rr altyd wat aan vind ik en een ander ziet het niet

9

Wauw!! Ik vind ém echt super origineel!! Jammer dat je er zelf niet zo tevreden over bent. Maar wij vinden het hier allemaal prachtig!!!! :thumb:

Groetjes van Marjon

10

tabithar schreef:

Mooie kleuren ook!
En wat de onderste taart betreft, als je hem langer koelt (liefst een hele nacht), heb je dit probleem waarschijnlijk niet meer ;)

Oke, gaan we toch langer koelen, doe nu maar uurtje. Is in de diepvries ook nog een idee?

11

loesbakt schreef:

leuke taart, bedoel je trouwens Rice Crispies?

Bedankt, en dat bedoel ik inderdaad!  :)

12

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! En ik ben er zeker trots op hoor

13

Gaaf idee, erg leuk.

14

Wauw wat een originele cars taart!

15

geweldig!!

Lieve groetjes van Sabrina

16

Nou zeg....die ziet er toch superleuk uit?!
Niet te streng zijn voor jezelf hoor. Ik vind hem prachtig!!!  :thumb:

Groetjes, Angela

17

Heel leuk!!!! Super!!!

Ik praat zelfs "taart"......!!!

Erg leuk!

19

Heel erg leuk!!!  Ik vind ook dat je de auto's mooi geboetseerd hebt.  :thumb: Heb je voor Francesco een mal gevonden of heb je dat helemaal zelf gedaan?

Over het inzakken: balen hè? Koelen in de vriezer zou ik persoonlijk niet doen. Ik heb het zelf ook gehad met een 25 cm taart die ik met slagroom vulde. Met aangevette slagroom gaat dat bij mij beter. En goeie dijkjes spuiten scheelt ook. Ik koel zelf het liefst minimaal een uur bij 25 cm en dan gaat het beter. En genoeg dowels gebruiken. Misschien hebben anderen nog betere tips?

Maar: het blijft een fantastische taart!!!

20

pooh76 schreef:

Heel erg leuk!!!  Ik vind ook dat je de auto's mooi geboetseerd hebt.  :thumb: Heb je voor Francesco een mal gevonden of heb je dat helemaal zelf gedaan?

Over het inzakken: balen hè? Koelen in de vriezer zou ik persoonlijk niet doen. Ik heb het zelf ook gehad met een 25 cm taart die ik met slagroom vulde. Met aangevette slagroom gaat dat bij mij beter. En goeie dijkjes spuiten scheelt ook. Ik koel zelf het liefst minimaal een uur bij 25 cm en dan gaat het beter. En genoeg dowels gebruiken. Misschien hebben anderen nog betere tips?

Maar: het blijft een fantastische taart!!!

Ik heb geen mal gebruikt. Wel had ik een bliksem auto uit de bak van mijn zoontje gepikt en heb fransesco gekocht (en later weer kado gedaan aan zoonlief :-)) en tijdens het boetseren de auto ernaast gehouden. Dat maakt het een stuk makkelijker! Ik was echt verbaasd van mijn eigen kunnen  :Y

Ik had maar 5 van die plastic buisjes erin gedaan, misschien de volgende keer meer...

Bedankt voor de reactie en voor je tip. Wat ben ik toch blij met dit forum  :)

21

bananensoes schreef:
tabithar schreef:

Mooie kleuren ook!

Oke, gaan we toch langer koelen, doe nu maar uurtje. Is in de diepvries ook nog een idee?

Invriezen kan altijd met een niet beklede taart (al heb ik daar persoonlijk nog niet echt ervaring mee). Maar langer in de koelkast (min 4 uur) is denk ik de beste oplossing. Als ik workshops geef staan de taarten ook ong. een uur in de koeling, maar dan gaat het om een enkel taartje waar geen gewicht op komt...

Groetjes, Tabitha         www.sweetiecake.nl
"Keep calm and have a (cup)cake"

22

Echt een supermooie taart, vind je vliegtuig geweldig!