1

Onderwerp: overzicht toef-recepten?

Staat er hier ergens een overzicht van de "toef" recepten voor cupcakes? Zou er willen maken voor moederdag maar heb nog nooit van die toeffen gemaakt/gespoten...

iemand tips of leuke links?
recepten voor cupcakes met andere smaakjes mag ook altijd  :Y

2

Re: overzicht toef-recepten?

Een heel goede basis voor toeven is meringuebotercrème (op kamert°). Je maakt de botercrème en als die klaar is kan je hem kleuren en/of smaak geven.
Creamcheesefrosting is ook heel erg jammie!

3

speciale kleurstof (zoals voor suikerpasta) of eender welke?

4

dezelfde als voor suikerpasta, want als je vloeibare kleurstof neemt dan krijgt de crème weer een iets lopendere structuur. En dat is ook heet simpelste he voor alles dezelfde kleurstof ;)

5

en kan je smaakjes geven aan de crème? (maar dan moet je opnieuw vocht toevoegen, smaakjes bestaan enkel in vloeibare vorm neen?)

6

Ik voeg tijdens het mixen vloeibare smaken aan toe, kokos vanille rum caramel marshmellow cookie dough en ga zo maar door

7

cacao, om een lepeltje lemoncurd of aarbeisaus etc...
Als je daar niet mee overdrijft, dan blijft de textuur wel mooi en telkens goed mixen. Ik start met een koffielepel en proef na het mixen even.
Veel doe je op gevoel

8

Yummie aardbeiensaus!!  Thx voor de tips... de testen zullen voor dit week-end zijn

9

Patidess smaakstoffen zijn ook geschikt voor botercreme en zijn er in veel smaken!

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

10

ik vind die "gefabriceerde" smaken wel duur... voor een pieteluttig flesje van 3.7 ml 2.50€ (hier in België toch)?  :rolleyes: Ik heb hier gelezen dat mensen 5 ml in hun toeven-"beslag" draaien...

Zal is zoeken op het net naar goeikopere smaakstofjes :)

11

misschien een leuk idee om hier je lekkerste recepten voor toeven neer te zetten!!!

12

ik heb het nog niet geprobeerd maar word wel één van mn volgende experimenten. Ik weet niet of je cubrdons kent? Dat zijn belgische snoepjes ook wel neusjes genoemd, daar wil ik ook eens mee experimenteren, misschien een frambozencc en cuberdonmbc, is toch het 1ste waar ik aan denk.

Ik heb gisteren citroencc's gemaakt (gewoon zeste bij je beslag) een klein beetje gevuld met lemoncurd en een toef van mbc met daarin een kleine eetlepel lemoncurd (geparfumeerd noem ik dat dan hihi). Ze werden heel erg geappreciëerd hier.

Een tijd geleden heb ik een geplette banaan bij mn cc-beeslag gedaan en chovoladedruppels, met daarop een toef pindakaasmousse. Ook heel lekker maar wat zwaar en de mousse moet ik minder zoet maken. Op deze manier experimenteer ik met smaken, volg vooral mijn buikgevoel.

Je kan ook, denk ik, eender welke mousse van hier op het forum spuiten, maar ik kopiëer niet zo graag. En een toef heeft wel enige stevigheid nodig vermoed ik.

13 Laatst bewerkt door mistique (03-05-2012 10:58)

k heb hierjuist gelezen: kokos-toef... Bc met een beetje kokosmelk en schilfertjes

die neuzekes noemen wij ier "poppegatjes" ^^

14

Hahah ja zo maak ik altijd mijn kokos toef word altijd gewaardeerd

15

BC met verkruimelde speculoos? Zou dat doenbaar zijn? Gecombineerd met kaneel/koffie CC's?

16

Ik gebruik zelf altijd oreo koekjes je moet daarbij wel goed zorgen dat je kruimels erg klein en fijn zijn anders word het moeilijk om er toeven van te spuiten.

Je zou bijv ook speculoos voor op brood erdoor heen kunnen doen.

17

Oreo koekjes... ik denk ni dat dat hier in BE te koop is... zal is heel goed moeten zoeken... Naar wat smaken die? ik heb al gezien dat die koekjes zwart/wit zijn... chocolade + vanille vulling?

18

Ik heb ze zelf ooit eens als klein kind gegeten en vond ze niet lekker. Dus qua smaak kan ik je niet helpen.

Samen met de kokos zijn dat wel mijn twee cupcakes die het snelst op zijn

19

Bij de delhaize hier hebben ze oreo's hoor...

en je kan misschien cuberdonsaus gebruiken.
Of die nieuwe roomkaas met cuberdon...

en naar CupcakeWars kijken, daar kan je echt heel veel inspiratie voor combi's opdoen.

(maar een sticky met wat 'toefrecepten' zou ook wel leuk zijn natuurlijk :-))

20

ah dan ga ik dit week-end is passeren bij den delhaize :D
Cupcakewars is niet echt mijn favo programma... heb er 1 of 2 keer een half uurtje naar gegekeken... ze geven te weinig uitleg over hoe ze hun stuff maken :(

21

Ik ken cupcake wars niet maar ik expirimenteer zelf met smaken en tot nu toe is dat altijd goed gegaan. Zelfs me wortelcupcake waar de meeste mensen iets hebben van bah wortel maar als ze het proeven meteen weg van zijn

22

oh oh... recept graag :p (en met wat maak je de touf? komkommer BC? :P)

23

Hahahahaha komkommer botercreme heb ik nog nooit geprobeerd hahah maar ideetje.

Als je me ff je email adres stuurt dan mail ik het recept voor je! De toef maak ik van roomkaas met geraspte wortel en ananassap :p

24

hmmmm wortelcake! Heerlijk!

25

ik kijk af en toe ook cupcakewars, maar gewoon voor de combinaties van smaken, ik hou vooral rekening met wat de jury zegt en als ze gek zijn op de combi dan probeer ik het zelf ook eens uit. Maar met de cuberdronsaus dat kwam uit mn eigen hoofd omdat ik de snoepjes graag eet, roomkaas met cuberdon ben ik nog niet tegengekomen.

Ik verkruimel koekjes door ze in een vrieszakje te doen en met een deegrol over te rollen, op deze manier heb je geen afwas ;)  :thumb:
En koekjeskruimels zijn ideaal om extra smaak te geven hoor, en ze geven een crunch wat ook lekker kan zijn.

Oreo's zijn te koop in Delhaize of Carrefour. Waar ik ook receptjes of toch een basis voor recepten (want ik sjoemel daar wel mee naar eigen smaak) is de amerikaanse site joyofbaking, zij hebben ook veel filmpjes.

Sticky met toefreceptjes lijkt me geweldig!!