1

Onderwerp: Bakepops oranje en wit.

Maandag was manlief jarig, dus die wilde/moest vorige week al trakteren op zijn werk ("volgende week zijn er veel met vakantie, dus..."). Aangezien hij een koninginnetaart zou krijgen, wilde ik bijpassende cakepops maken. Dat is niet helemaal gelukt.

Ik had 2 smaken: passieananascake gedoopt in sinaasappelchocolade (oranje) en chocoframbooscake gedoopt in candymelts (wit) en ik wilde die dus decoreren in stijl.

En toen kwamen de kinderen helpen en uiteindelijk heb ik dus de oranje gedaan en zij de witte en dat werd iets heel anders  :lol:  :lol:  :lol: . Maar goed het was voor papa... en die vond het allemaal geweldig en zijn collega's ook.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4URPSOSG.jpg

:think: De oranje chocolade droogde alleen wat wittig op, waar zou dat aan liggen?

:Y Heel blij met mijn bakepop-pan van tommy.  :Y

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

2

Re: Bakepops oranje en wit.

Mmmmm....die zien er lekker uit!!!  :P  :9  :P  :9

groetjes yvon

3

leuk en lekker. die kroontjes vind ik heel goed. geen tip voor de oranje chocolade.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

4

Heb je de oranje chocolade zelf gekleurd? Want misschien kan het eraan liggen dat je de verkeerde kleurstof hebt gebruikt. Er zijn speciale kleurstoffen voor de chocolade, die zijn volgensmij op oliebasis;)

5

Nee, ik had ze zo gekocht, oranje callebaut met sinaasappelsmaak.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

6

Leuke pops!

Over de chocolade heb ik dit gevonden op het Food-Info.net:

Chocolade slaat na een lange bewaartijd wit uit aan de buitenkant. Dit wordt veroorzaakt doordat het vet in de chocolade zijn oorspronkelijk volledige verspreiding verliest en samenklontert. De witte laag is de cacaoboter die naar de oppervlakte is gekomen en door kristallisatie uit het chocolademengsel is getreden. Overigens kan deze chocolade gewoon gegeten worden, deze is niet bedorven. Er is hier alleen sprake van een achteruitgang van de kwaliteit.

Een vergelijkbare verkleuring kan plaatsvinden wanneer de verpakking niet goed afsluit en deze bij lage temperatuur (koelkast) bewaard wordt. Dit leidt tot condensatie van water op het chocoladeoppervlak. Daarin lost wat van de suiker op en als het vocht weer verdampt blijft er een laagje witte suikerkristallen achter.

Lang verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan hebt!