1

Onderwerp: 'mega' rechthoekige taart, wat vragen

Ik ga een grote rechthoekige taart maken (50x37.5) en heb daar wat vragen bij/over waarvan ze in meerdere rubrieken kunnen, dus maar even hier.

- ik ga 3 taarten van 25x25cm bakken
- 2 tegen elkaar aan (=50cmx25cm) en dan de 3e door de helft en tegen beide taarten een halve aan (= 37.50cm) > nog te volgen :s

Vragen/ideeen nodig
- waar maak ik dit op? Hout?
- vullen > meerdere vullingen of de hele taart dezelfde vulling?
- is dit in 1x te bekleden?
- de taarten tegen elkaar aan plakken met bc of blijft het liggen zonder te plakken?
- inpakken voor vervoer of vervoeren zonder doos (zo groot niet gezien)/plastic (is voor tractatie/eigen gebruik)

alle ideeen en tips zijn welkom :Y

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

2

Re: 'mega' rechthoekige taart, wat vragen

Tsja, ik heb er geen ervaring mee ofzo, maar dit is wat mij logisch lijkt :D

- Ik zou inderdaad een grote plank inpakken in een leuk (bijpassend) papiertje met van dat doorzichtige plastic erover heen.  :)
- Ik zou 1 vulling doen. Je zal maar net een stukje hebben wat 'op de grends zit' en dan heb je twee smaken in 1 stukje taart :) Misschien een beetje gek. Scheelt jou bovendien ook weer werk.
- Ik neem aan dat als je genoeg ruimte hebt om uit te rollen en genoeg handen hebt om de lap bekleding op te tillen, dat het best te doen moet zijn om in 1x te bekleden  :Y Moet je hem wel proberen zo mooi mogelijk erbovenop te draperen en echt genoeg hulp hebben, anders scheurt hij misschien. Ik zie trouwens ook wel eens dat mensen een grote lap fondant/marsepein om de rolling pin heen rollen en dan op de taart weer uitrollen. Moet wel lukken dus!  :thumb: