1

Onderwerp: oh nee he .....vergeten taartkarton

ik hoop dat jullie een tip voor me hebben. Ik heb een gevulde/beklede taart in de vriezer staan die ik gisteren heb gemaakt, ik heb het ingepakt in pedaalemmerzakken. De taart staat op een snijplank. Nu wil ik hem vanavond uit de vriezer halen en in de koelkast zetten om te ontdooien (hij is morgenavond nodig).
Nu heb ik nog wel een taartdoos staan waar die in kan in de koelkast.....maar niet zo'n rond taartkarton voor onder de taart.

Nu is mijn vraag...kan de taart zonder op een karton te staan zo in de taartdoos tijdens ontdooien?

groetjes Ilona

2

Re: oh nee he .....vergeten taartkarton

Ik denk het wel. doen ze in een bakkerij ook. Maar ik denk dat je een taart die je gisteren hebt gemaakt best morgen kunt eten zonder dat hij in de vriezer is geweest. Vaak worden bisc taarten heel droog uit de vriezer ;)

succes!

Enthousiaste groet, Maxime

3

Re: oh nee he .....vergeten taartkarton

Tari schreef:

Ik denk het wel. doen ze in een bakkerij ook. Maar ik denk dat je een taart die je gisteren hebt gemaakt best morgen kunt eten zonder dat hij in de vriezer is geweest. Vaak worden bisc taarten heel droog uit de vriezer ;)

succes!

Nee hoor, biscuit taarten hoeven juist helemaal niet droog te worden uit de vriezer...... is mij althans nog nooit overkomen!

Ik maak het liefst zo vers mogelijk mijn taarten (dus stress? ;)), maar soms heb ik wat over wat ik in de vriezer stop. Is nog nooit gebeurd dat het daarna droog is geworden.......