1

Onderwerp: Beschadigt een beklede cakedrum niet heel gemakkelijk?

De titel zegt het al; ik heb nog nooit een cakedrum bekleed; altijd mooi ingepakt. Toch vind ik het ook altijd wel heel mooi staan als een cakedrum bekleed is. Wat me tegenhoudt is dus bovenstaande vraag. Als je de hele taart (3-4-5?hoog) oppakt wat dus een heel gewicht is, wil je je drum natuurlijk goed vasthouden, en dan heb je toch ook je duimen over de bovenkant van je plank/drum, of hoe doen jullie dat dan?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

2 Laatst bewerkt door kaatjuh (28-04-2012 19:03)

Re: Beschadigt een beklede cakedrum niet heel gemakkelijk?

Fondant op de drum hard uit (geen funcakes) Je maakt de drum altijd in voren zodat je er inderdaad geen vingers in maakt. Heb nog niet eerder 5 hoog gestapeld, maar zo lijkt het me toch te kunnen lukken?

3

maar als je met marsepein bekleed kan het wel snel beschadigen lijkt me?
Ik moet in juni een bruidstaart 4 laags maken met marsepein in het wit en wil de drum daar ook mee bekleden.

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

4 Laatst bewerkt door Ottolien (28-04-2012 19:58)

Met een gewoon plankje schuif ik de taart ook altijd van de tafel op mijn hand. Ik pak nooit de randen van het plankje (dat stamt nog uit mijn kartonnetjes tijd toen er ooit een bordje iets dubbel ging en je dat aan de randen van de taart kon zien).

Als de taart heel zwaar is en ik moet hem vervoeren dan gaat hij op een bredere plank (uiteraard met antislip eronder/tussen). Die plank pak ik dan stevig vast.

:think: Maar ik ben ook nog niet 5-hoog gegaan :+, wel 3 hoog en zelfs met cake was dat nog "op" je handen te dragen :D

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Okay, duidelijk. Dan ga ik het toch maar eens proberen...
Thanx!

Groetjes Wendy

6

kaatjuh schreef:

Fondant op de drum hard uit (geen funcakes) Je maakt de drum altijd in voren zodat je er inderdaad geen vingers in maakt. Heb nog niet eerder 5 hoog gestapeld, maar zo lijkt het me toch te kunnen lukken?

En ja, dit kan ook gewoon met funcakes

Dat funcakes niet uit zou harden is al lang niet meer.. jaren geleden al veranderd.. hard ook uit zonder tylose

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7 Laatst bewerkt door Jol321 (29-04-2012 10:41)

Inderdaad paar dagen eerder drum bekleden, om beschadigingen tegen te gaan. En van die vilten plakkers (beschermers stoelen /meubels) eronder plakken, zodat je altijd een kleine ruimte hebt, om de plaat te pakken en te schuiven. Handen gaan er onder en niet erop. Als de taart zwaar is, dan zet ik hem zelf nog op vierkante mdf plaat (anti slip er tussen ) die uitsteekt, dan kom je helemaal niet aan de drum.

Groet, Jolanda

Drum bekleden en van tafel schuiven als je hem op gaat pakken. Altijd in ieder geval 1 hand eronder.
Het vervoeren van een 5-laags de ik zelf nooit in 1 geheel. Ik vervoer hem in 2en of in 3en en stapel hem op locatie.

9

Nogmaals bedankt. Ik ga het proberen. En @ taartjesdroom: ben zelf nog niet hoger als 4 geweest maat die vervoer ik toch wel 'gewoon' als geheel. Vind het stapelen op locatie niet fijn dus dat probeer ik tot het uiterste te vermijden!  :D

Groetjes Wendy