1

Onderwerp: gepuzzelde marsepeinen figuurtjes bewaren

Volgende week zondag (10 febr) wordt mijn dochter 1. Ik wil voor haar een bumbataart puzzelen maar omdat ik de dag ervoor niet zo gek veel tijd heb vroeg ik me af of ik alvast de Bumba en de letters kan uitsnijden en dan bewaren tot dan. En hoe bewaar ik dat dan het beste? Of kan ik het toch maar beter op de de dag zelf doen?

Eigen taart is goud waard!
Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

2

Re: gepuzzelde marsepeinen figuurtjes bewaren

Dat kan prima van tevoren! Je bewaart het gewoon in een tupperware(achtig) doosje! In de vriezer doen kan eventueel ook nog, dat is zelfs voor het overbrengen van je plaatje nog makkelijk ook omdat het dan lekker 'stijf' is en zich makkelijk laat hanteren.
Succes!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Ok, super, dan ga ik vanavond vast puzzelen!
Bedankt.

Eigen taart is goud waard!
Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl

wij maken de plaatjes ook altijd van te voren en pakken ze dan in plastic folie of een plastic zakje.
dit gaat altijd prima

Groetjes Katinka & Manuela
Bekijk ons album http://detaartenmamas.mijnalbums.nl/

5

kan een puzzelplaatje van fondant ook gewoon de vriezer in ? Ik zat te denken om het op voorhand te maken op een een insteekhoesje, dan uitknippen en dan het geheel in een doosje en zo de vriezer in. Kan dit ?

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

6

Hangt een beetje van de soort fondant af die je gebruikt. Op zich kan het namelijk wel, maar ik had pas lijntjes gemaakt met zwarte Ballina (paste-to-cover) en die was en bleef zo zacht, vergelijk maar met suikersiroop dat je invriest, dat het geen succes was bij het overleggen naar de taart :nooo Maar dat was eigenlijk voor het eerst dat ik dat meemaakte..

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag