1

Onderwerp: Mijn eerste popcake

Vandaag heb ik mijn eerste popcakes gemaakt. Ik had er erg veel zin in, maar toen ik eenmaal bezig was liep ik tegen een aantal dingen aan.
De candy melts heb ik langzaam opgewarmd in de magnetron met tussendoor steeds goed roeren. Al leek het nogsteeds erg dik toen ik de popcake erdoor heen haalde.
Bij het draaien van de balletjes viel het mij op dat het erg nat was. Ik kon dus niet echt goede balletjes draaien.
Daarbij gleden mijn balletjes ook van het stokje af. Misschien doordat ze te hard waren?
Nadat ik ze versierd had, heb ik ze in een glas in de koelkast gezet. Toen werden ze mooi hard.
Ik hoop dat iemand wat tips heeft!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VPCI6AXC.jpg

2

Re: Mijn eerste popcake

Ze zien er mooi uit!

Hoe heb je de balletjes precies gemaakt?

Ik maak ze met mascarpone of witte/hazelnootpasta.
Ik doe er eerst niet teveel in, anders worden de balletjes te nat.
Als ze tijdens het draaien nog uit elkaar vallen, doe ik er vaak nog wat bij.

Als ik mascarpone gebruik bij één cake, gebruik ik maximaal driekwart van het bakje mascarpone.

En bij de candymelts kun je wat crisco of olie in doen. Hierdoor wordt het nog vloeibaarder en krijg je het makkelijker om de balletjes heen :)

Succes!!

3

heb je de stokjes wel eerst vastgezet door de stokjes in candymelt (of chocolade) een stukje te dompelen en dan pas in het balletje, even laten uitharden in de koelkast of diepvriezer en dan pas de balletjes in de candymelt gedoopt? Dat maakt een groot verschil al.

En de cakepop maker kopen werkt ook goed!!! haha, moet je zelf al niet meer de balletjes rollen :)

4

Miriam1988 schreef:

Ze zien er mooi uit!

Hoe heb je de balletjes precies gemaakt?

Ik maak ze met mascarpone of witte/hazelnootpasta.
Ik doe er eerst niet teveel in, anders worden de balletjes te nat.
Als ze tijdens het draaien nog uit elkaar vallen, doe ik er vaak nog wat bij.

Als ik mascarpone gebruik bij één cake, gebruik ik maximaal driekwart van het bakje mascarpone.

En bij de candymelts kun je wat crisco of olie in doen. Hierdoor wordt het nog vloeibaarder en krijg je het makkelijker om de balletjes heen :)

Succes!!

Bedankt voor de tip!
Ik heb gewoon eerst een cake gebakken, en nacht af laten koelen en verkruimeld. De frosting heb ik gemaakt van 250 gram poedersuiker
200 gram roomboter en 1 zakje vanillesuiker. Vervolgens het stokje even in de candy melts gedompeld en aan het balletje geprikt. Maar deze gleed er heel snel weer vanaf. Te nat denk ik. Ik ga je tip zeker meenemen voor de volgende keer! Bedankt!

5

Frumpje schreef:

heb je de stokjes wel eerst vastgezet door de stokjes in candymelt (of chocolade) een stukje te dompelen en dan pas in het balletje, even laten uitharden in de koelkast of diepvriezer en dan pas de balletjes in de candymelt gedoopt? Dat maakt een groot verschil al.

En de cakepop maker kopen werkt ook goed!!! haha, moet je zelf al niet meer de balletjes rollen :)

Ik heb de stokjes wel eerst in de candymelt gedompeld en vervolgens de balletjes eraan geprikt en meteen de balletjes in de candymelt gedompeld. Daarvoor heb ik de balletjes een kwartiertje in de vriezer gelegd. Bedankt voor de tip! En een cakepop maker is inderdaad wel erg handig! :)

Ik heb ook altijd ruzie met candy melts dus ik probeer dat niet eens meer. Ook olie enzo erdoor gedaan....werd nog 3x nix.
Mijn tip....cakepop/cupcake melts kopen  :D Zijn een stuk vloeibaarder.
Kan ze hier op de site niet vinden maar deze dus:

http://www.taartoutlet.nl/a-24275900/ca … ze-400gram