Onderwerp: hoeveel eieren in een 27.5 rond bakblik?
Dag dames (en heren),
Hoeveel eieren nemen jullie voor een 27.5 rond bakblik?
Heb het net gekocht en wil hem ineens insteken
Het zou voor 20 personen zijn.
Alvast bedankt!
Groetjes!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoeveel eieren in een 27.5 rond bakblik?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Dag dames (en heren),
Hoeveel eieren nemen jullie voor een 27.5 rond bakblik?
Heb het net gekocht en wil hem ineens insteken
Het zou voor 20 personen zijn.
Alvast bedankt!
Groetjes!
ga je mix gebruiken of eigen recept?
eigen recept. Ik ken de hoeveelheden van mijn andere bakblikken, maar dit is een nieuw. Als ik het aantal eieren weet, kan ik bloem, suiker en maizena berekenen. alvast bedankt!
de hoogte? want heb ook geen bakblik van die grootte (wel kleiner en groter). maar dan kan je het volume uitrekenen en dan het aantal eieren.
die van PME 7.5 hoog
dan rekenen we even : 3,14 (pi) * 13,75 (de straal)²*7,5=4452cm³=4,5 liter ongeveer en normaal is het 1 ei per halve liter dus 9 eieren. (de berekening komt van hier op het forum ergens)
mijn gevoel (wat dus niet erg wetenschappelijk is ) zegt mij dat dit wel moet kloppen. Voor mij 25 cm vorm gebruik ik 6 of 7 eieren.
dan rekenen we even : 3,14 (pi) * 13,75 (de straal)²*7,5=4452cm³=4,5 liter ongeveer en normaal is het 1 ei per halve liter dus 9 eieren. (de berekening komt van hier op het forum ergens)
mijn gevoel (wat dus niet erg wetenschappelijk is) zegt mij dat dit wel moet kloppen. Voor mij 25 cm vorm gebruik ik 6 of 7 eieren.
thx! Ge zijt een schatje!!!
graag gedaan. landgenootje.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoeveel eieren in een 27.5 rond bakblik?