1

Onderwerp: Vraagje over de botercreme...dr oetker vanille aroma?

Ik heb een vraagje. Ik heb van de dr oetker een klein flesje met vanille aroma gekocht...Waarom, geen flauw idee, dacht misschien wel handig haha!

Nu lees ik op het forum meerdere keren dat je een smaakje door de botercreme kan doen. Ik ga vanavond mijn eerste botercreme proberen voor het weekend en ik dacht, misschien is het wel lekker als het een beetje naar vanille smaakt ( heb het zelf nog nooit geproefd eigenlijk die hele botercreme haha)

Maar zou je dus een paar druppels van dat vanille aroma erin kunnen doen misschien?

Heb de suikerpoeder hier gelukkig gevonden! Nog bedankt voor de tip!!

Groetjes Carolina

2

Re: Vraagje over de botercreme...dr oetker vanille aroma?

ja hoor
die kan je prima gebruiken
moet je zelf even kijken hoeveel je er in doet
ik begin meestal met 1 eetlepel en dan even proeven.
maar ik doe meestal 2 eetlepels op 500 gr creme
succes

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

Is wel lekker maar wel rekening mee houden dat t iets donkerder van kleur wordt

4

doe maar hoor. Begin altijd met een beetje en dan proeven. dan eventueel bijdoen.

En ben je nog in de colruyt geraakt?

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

5

nee niet in de colruyt, het stond vandaag bij de delhaize, maar wel kleine pakjes van 250 gram, dus meteen 3 meegenomen

Ik ga het morgen proberen!  Begin gewoon even met 100 boter en 100 suiker, dan zie ik eens hoe het moet

nog iets speciaals waar ik op moet letten? Hoe het eruit moet zien?

6

je boter niet in de ijskast steken vanavond anders kan je ze niet mixen morgen. Je moet echt lang genoeg mixen, je boter zal ook witter worden naargelang je mixt.

7

Hij staat al sinds vanmiddag uit, dat had ik al gelezen haha! Maar moet er op de hoogste stand gemixt worden? Poedersuiker zeven?

8

hoogste stand inderdaad vind ik beste, niet met ballongarde, ik klop met iets anders (ben de naam kwijt en vind ook niet direct de juiste afbeelding). ook niet met de deegkloppers.
Poedersuiker even door de zeef is beter. wel de mixer afzetten als je de poedersuiker erbij doet, anders ziet heel je keuken wit  :lol:
ik mix eerst de boter goed mals en dan pas de poedersuiker erbij. Als je de suiker erbij hebt gedaan, mixer even in laagste stand anders vliegt alles in het rond.

9

Hmm, ik heb bij mijn mixer alleen een deeghaak, een k klopper en een ballon garde :S Dan heb ik nog een handmixer maar daar zitten 2 ballonnetjes aan of 2 deeghaakjes...dan moet ik toch eens uitzoeken hoe ik het dan moet kloppen :S

10 Laatst bewerkt door xhafal (26-04-2012 21:13)

neem dan de k-klopper. Ik heb dus bij mijn mixer ook zo'n stuk maar het is niet volledig hetzelfde maar klopt wel goed op zonder er teveel lucht in te kloppen. Dank trouwens dat het met de ballongarde ook zou lukken hoor. ;)

11

Heel even een vraagje van een beginneling: wat is een k- klopper? En wat is dan het verschil met die of een ballon garde (volgens mij is dat degene die voor mijn handmixer gebruik...) en gaat het er dan ook anders uitzien?

Alvast bedankt!!

12

http://www.kenwoodchef.nl/accessoires/2.K-Klopper

dit is er een

13 Laatst bewerkt door bettie (27-04-2012 00:11)

Ik doe op 250 gram roomboter  5 theelepels vanille. Dan 1 laag vanille creme met stukjes chocola, laagje jam, laagje vanille creme me verse aardbeien.
Zo lekker .

Veel taart plezier

14

Ja,hoor, vanille van Dr Oetker kan gewoon door je botercreme, maar ook door je beslag voor taart, cc's , maar ook pannenkoeken etc.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

15

Ik ben zo blij dat ik dat flesje gekocht heb!! Ik ga morgen meteen die andere ook nog halen haha!

16 Laatst bewerkt door Carien (27-04-2012 08:23)

ik heb geen k-klopper, alleen een deeghaak en een ballongarde; met die laatste gaat het ook prima hoor :Y
zorgen dat de boter zacht is; soms na een paar keer ronddraaien de boter er met een mes tussenuit punniken, maar dan gaat het daarna prima.
Wat ook helpt is de buitenkant van de kom even onder de warme kraan houden ;)
boter 10min loskloppen, poedersuiker erbij, eerst zachtjes roeren en dan nog 10min op topsnelheid.
Ik vind deze botercrème niet lekker als vulling, maar om af te smeren istie prima :Y  (mits niet zo'n dikke laag natuurlijk :s  ;) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

17

Ik gebruik hem ook niet om te vullen. Ik wil hem gebruiken voor afsmeren en om een dijkje te spuiten. De vulling wordt voor de eerste keer aardbeienjam met slagroom erboven op :D

18

:9  succes :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

19

Ja ik hoop het haha! Daarom heb ik die vulling gekozen, dan kan daar iig al niet veel mis op gaan :P