1

Onderwerp: help !!!advies voor bavoirse en slagroom !!!!

meiden vraagje moe een taart maken en normaal bewaar ik mijn taarten in een aparte ruimte maar niet gekoeld

nu moet ik een taart maken met de vraag slagroom en aardbeibavriose

ik heb uit de shop de bav. gekocht dus dan een lepel jam erdoorheen?

en de slagroom las ik van de sligro?

ik ben van het simpele dus hoeft niet ingewikkeld als het maar lekker is haaha

maar kan iemand me advies geven , het word een stapel met een geboesteerd poppetje erop en sterren van fondant met tylose .... de taart is van marsepein met de inhoud

de bovenkant is van choc biscuit en inder van natruel en dan gevuld met de bav. en slagroom

hoe zouden jullie het doen? gewoon de taart in geheel in de koeling ?
smelt de deco's niet in de koeling?

en advies van de vullen en hoe

thanksssss voor deze vele vragen

oja en stappelen met maiskolfprikkers? heb eerst kitkats gedaan maar durf ik nu niet aan

2

Re: help !!!advies voor bavoirse en slagroom !!!!

De taart moet inderdaad in de koelkast, je kunt de decoraties inderdaad ook in de koelkast zetten.. Ook kun je ze er later op zetten..

Taart met slagroom mag niet langer dan ongeveer 30 min buiten de koelkast staan, stapelen kan met maiskolfprikkers, of met houten dowels.

Vullen: Dijkje van botercreme, dan vullen met bavaroise

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

bommeltje geweldig dat je zo snel reageert

ik ga de slagroom met klopfix? maken en dan botercreme 1:1 maken dan de bav. en dan snel vullen en afsmeren en in de koeling ...

o god dat word nog wat snel werken ...hopen dat de bekeding foutloos gaat

en alles deco;s van te voren klaar liggen

moet ik de slagroom in een koude kom kloppen?

en. de bavriose ? ik moet aardbei hebben gewoon een paar lepels aardbeijam erdoor????

ja dijkjes spuiten van 1:1 doe ik

4

creabea schreef:

en. de bavriose ? ik moet aardbei hebben gewoon een paar lepels aardbeijam erdoor????

Ik gebruik aardbeien Patidess (stevige smaakstof). Die roer ik gelijk door de bavaroisemix met water, zodat je daarna het aardbeien mengsel door de slagroom kan scheppen.

Zelf gebruik ik altijd die pakjes langhoudbare slagroom van AH Euroshopper. Dan nog probeer ik een taart zo kort mogelijk uit de koeling te houden, maar voor mijn gevoel is het dan iets minder snel bederfelijk dan bij "verse" slagroom.

Als je je taart in de koelkast laat tot je je fondant/marsepein hebt uitgerold dan kun je hem bekleden.
Taart terug in de koeling... even bakje koffie pakken ;)  ... dan de taart decoreren.

Het komt helemaal goed joh!

~ Never waste a good crisis... ~

Jultie schreef:
creabea schreef:

Als je je taart in de koelkast laat tot je je fondant/marsepein hebt uitgerold dan kun je hem bekleden.
Taart terug in de koeling... even bakje koffie pakken ;)  ... dan de taart decoreren.

Het komt helemaal goed joh!

Vooral dat bakje koffie.... heel belangrijk.

Succes met de taart :D

6

o haha mamavanvijf jij had hetzelfde :-)