1

Onderwerp: Taart met draperieen invriezen??

Beste bakcollega's,

Ik moet een buidstaart maken met draperieen aan de zijkant, kan ik de taart daarmee invriezen, heeft iemand hier ervaring mee?

En sinds ik toch bezig ben, kan je een taart van tevoren met glans spuiten voor het invriezen of gaat dat niet goed?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Greets Tsaarina

Tsaarina
There's a first for everything!

2

Re: Taart met draperieen invriezen??

Niemand???? :(

Tsaarina

3

Niet zo ongeduldig hoor  :lol:  :lol: als je om kwart voor 11 's avonds een topic start dan is de kans niet zo heel erg groot dat mensen nog online zijn en dus reageren.... ;)

Maar om antwoord op je vraag te geven...invriezen is geen probleem (heb ik een maand geleden nog gedaan. Glanssprayen heb ik geen ervaring mee, maar gevoelsmatig zou ik zeggen pas sprayen als de taart ontdooit en op kamertemperatuur is.

4

Hahahahaha :Y , je hebt helemaal gelijk, was een paniekaanval denk ik. :o
Maar bedankt voor je reactie, er werd me verteld dat het waarschijnlijk gaat breken< maar waarom zou ik niet weten.
Word het na het ontdooien dan ook weet een beetje zacht of blijft het hard?

Greets Tsaarina

Tsaarina

5

Ik neem aan dat je de draperieën gewoon met marsepein of fondant maakt?
Als je de taart normaal invriest (in bijvoorbeeld een plastic zak) dan zal de fondant of marsepein gewoon weer zacht zijn na ontdooien.

6

Nou dames, bedankt voor jullie hulp, uiteindelijk is het niet meer nodig geweest, ik heb de taarten op zaterdagavond en zondagochtend gemaakt voor maandag, invriezen was niet meer nodig, behalve dan voor de aansijtaarten die hadden wel een koelkastvulling. Echt raar was het om taarten in te vriezen voor een paar uurtjes hahaha.

Jullie kunnen hier het resultaat bekijken, de foto's zullen wel weer geupdate worden wanneer ik ze van de fotograaf binnen heb.

Greets
Tsaarina

Tsaarina