1

Onderwerp: Beginnersfout met Biscuit!! Help, is het nog te redden???

Hallo,

Ik ben net aan mijn 2e biscuit bezig en hij was al een tijdje aan het mixen en het ei kwam maar niet omhoog, heb alles nagecheckt, maar ik was volgens mij geen stap overgeslagen...

Nu kom ik er net achter dat de eieren niet in heet water hebben gelegen, ze waren wel op kamertemperatuur, want ze lagen al sinds vanochtend heel vroeg uit.... Ik neem aan dat het daarom niet omhoog kwam?

Nu heb ik de bak net in heet water gezet en langzaam even met de handmixer er doorheen gegaan, toen kwam het wat omhoog. Even laten staan en weer naar de keukenmachine...Het komt nu wel omhoog, maar ik weet niet of het gaat lukken.

Iemand hier ervaring mee?

Groetjes Carolina

Re: Beginnersfout met Biscuit!! Help, is het nog te redden???

Komt wel goed hoor :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Ik hoop het! De vorige keer heb ik m 10 op hoog en 2 min op laag laten mixen maar dat was niet genoeg dus ik nu voor de 13 hoog of 15 hoog, kijken wanneer dat hij wit is...

Op goed geluk!

Gebruik je de mix?

https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

5

nee ik doe het nu zelf als hij vandaag weer mislukt haal ik morgen de mix haha

Dan moet je gewoon zorgen dat je eieren met de suiker goed opgeklopt zijn.
Kijk anders even op mijn blog, daar heb ik e.e.a. specifieker uitgelegd :)

7

Hij is nu 11 min onderweg en al 2x zo hoog als de vorige! Woehoe! Nu nog een beetje witter en dan moet hij goed zijn!!

Gefeliciteerd  :thumb:  :thumb:

9

het gaat je wel lukken. En de blog van Suuz is zeker een aanrader

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

10

Ik ga hem vanavond lezen zit nu op mn telefoon in de keuken onder het koken haha :D Hij staat nu 20 min in de oven en is al meer gerezen dan vorige keer!!!

11

Hij staat nu al een uur in de oven, heb hem langzaam omhoog gegooit met de grades, maar nu blijft hij wat wit aan de bovenkant...hoe krijg ik dat nou goed? Hij is wel mooi gerezen!! Heb nog niet gecheckt of hij gaar is...

12

na een uur zou hij toch klaar moeten zijn. Hoe hoog is de temperatuur? Ik doe dat zelf niet zo de temperatuur verhogen maar bij velen werkt dat prima.

13

Ja heb een hele oude oven. Dus graden kloppen niet echt :( ik pikte er net in en het was een raar geluid. Net alsof ke schuim heen prikte. Hij kwam er redelijk schoon uit, dis bijna klaar. Mocht ie nou licht blijven , kan ik hem dan bij eruit halen niet op een rooster om draaien? En als ik hem wil invriezen, moet hij eerst afkoelen toch? Heb fotos gemaakt die zet ik straks rond half negen op

14

Wat een ravage!! Op het moment dat ik dit tikte en 2 minuten later kwam ineens de rook uit de oven...verbrand aan de bovenkant  :nooo  Meteen eruit gehaald en omgedraaid op een rooster...onderkant is netjes, zijkanten zijn netjes...en hij is alweer scheef!! Scheelt zeker 2 cm...

Heb ik gisteren een taart zaag gekocht bij de ikea, waar een zaagje bij zat...heeft de man dat zaagje gisteren waarschijnlijk weggegooid :mad:  Dus morgen naar de Ikea, nieuwe halen en dan maar de onderkant eraf zagen, zodat hij en niet meer verbrand is en gelijk loopt haha!

15

eerst afkoelen dan pas invriezen. Als hij zo schuin blijft is er toch iets met je oven (warmer op 1 plaats dan op een andere)

16

als je ooit eens in de buurt van Antwerpen bent, kom je eens af maar, dan gaan we samen eens biscuit maken ;) Ik vind het zo tof dat je blijft proberen  :thumb:

17

ja had hem al lager gezet in de oven, maar denk idd dat het daar aan ligt...Maar nu de bovenkant verbrandt is, als ik dat morgen er af zou zagen, kan ik dan de onderkant ( die nu boven lig) gebruiken om de marsepein over te leggen en onder de bovenkant (die nu onder ligt) een kartonnetje leggen zodat ie niet kruimelt?

18

iedereen draait zijn biscuit hier om (bijna iedereen toch denk ik). De onderkant is meestal rechter dan de bovenkant. Ik zou wel de smaak eens checken dat dat verbrande niet verder getrokken is in je biscuit.
Denk dat je een nieuwe oven moet vragen  ;)

19

als het je niet lukt om morgen bij ikea te geraken,ik heb de taartzaag ook,kan je die gelijk meenemen met de ikea mal

als je zeker wilt spelen kan je ook bij aveve in maaseik de lix halen,deed ik in het begin ook omdat de mix niet wilde lukken,totdat ik op een dag zonder zat en me aan het recept waagde,toen lukte het plots wel

wat je ook kan doen is de eieren en suiker mengsel mixen in een hittebestendige schaal au bain marie (dus op een pannetje met heet water opt vuur),let wel op dat het water je schaal niet raakt,anders gaan de eieren koken;na ongeveer 10 min zie je dat je mengsel luchtig en 3x is verdubbeld,vant vuur afhalen en dan ongeveer 5 min verder mixen totdat het mengsel afkoelt en dan de bloem eronder spatelen...lukt altijd...

groetjes

20

de methode zoals Bakerellaa schrijft gebruik ik inderdaad ook. Eieren en suiker opkloppen tot ongeveer 38 graden (dat duurt toch wel 10 minuutjes). Dit is vind ik de meeste veilieg methode en de minste kans om te mislukken,
Gewoon 10 minuten of langer mixen gaat ook goed (meestal toch)

21

xhafal schreef:

als je ooit eens in de buurt van Antwerpen bent, kom je eens af maar, dan gaan we samen eens biscuit maken ;) Ik vind het zo tof dat je blijft proberen  :thumb:

Dat vind ik echt super aardig!! En dat zal ik zeker in de gaten houden!!

Wat zou nou het beste zijn, invriezen, zaterdag eruit halen, ontdooien, snijden, vullen, versieren en in de koelkast of zondagochtend eruit halen en alles doen? Om 1 uur zondag komt het bezoek.

Invriezen is in een zak toch en dan in de vriezer? Ik heb pedaalemmerzakken.

Ik blijf zeker proberen! Ik ben nooit goed geweest in opgeven haha!

22

invriezen kan in een pedaalemmerzak of iets anders dat volledig de lucht afsluit. Ik zou hem zaterdag uit de diepvries nemen en dan alles beginnen te doen