Onderwerp: Beginnersfout met Biscuit!! Help, is het nog te redden???
Hallo,
Ik ben net aan mijn 2e biscuit bezig en hij was al een tijdje aan het mixen en het ei kwam maar niet omhoog, heb alles nagecheckt, maar ik was volgens mij geen stap overgeslagen...
Nu kom ik er net achter dat de eieren niet in heet water hebben gelegen, ze waren wel op kamertemperatuur, want ze lagen al sinds vanochtend heel vroeg uit.... Ik neem aan dat het daarom niet omhoog kwam?
Nu heb ik de bak net in heet water gezet en langzaam even met de handmixer er doorheen gegaan, toen kwam het wat omhoog. Even laten staan en weer naar de keukenmachine...Het komt nu wel omhoog, maar ik weet niet of het gaat lukken.
Iemand hier ervaring mee?
Groetjes Carolina

Hij staat nu 20 min in de oven en is al meer gerezen dan vorige keer!!!
ik pikte er net in en het was een raar geluid. Net alsof ke schuim heen prikte. Hij kwam er redelijk schoon uit, dis bijna klaar. Mocht ie nou licht blijven , kan ik hem dan bij eruit halen niet op een rooster om draaien? En als ik hem wil invriezen, moet hij eerst afkoelen toch? Heb fotos gemaakt die zet ik straks rond half negen op
Meteen eruit gehaald en omgedraaid op een rooster...onderkant is netjes, zijkanten zijn netjes...en hij is alweer scheef!! Scheelt zeker 2 cm...
Dus morgen naar de Ikea, nieuwe halen en dan maar de onderkant eraf zagen, zodat hij en niet meer verbrand is en gelijk loopt haha!
Ik vind het zo tof dat je blijft proberen