1

Onderwerp: Lichtgrijze fondant kleuren

Hoi hoi

Voor 23 juni heb ik mijn eerste opdracht bruidstaart! Super spannend natuurlijk en wil dit ook echt tot in detail gaan doen.
De vraag is om de opdruk van het kaartje in de taart te verwerken en de kleur van het kaartje te gebruiken als basiskleur van de taart.
De betreffende kleur is héél licht grijs. Met welke kleurstof kan ik deze maken? Ik heb ff gezocht in de webshop maar kan het niet echt vinden. De kleur die denk ik goed is, is de RD Metallic Food Paint Light Silver, maar kan ik hiermee ook fondant kleuren, of alleen mee schilderen???

Bedankt alvast!!!

Groetjes, Tanja

2

Re: Lichtgrijze fondant kleuren

Ik zou als ik jou was witte fondant pakken, en daar een klein beetje voortgekleurde zwarte fondant doorheen mengen. Volgens mij is er geen grijze kleurstof om fondant te kleuren (ik heb hem zelf in ieder geval nog niet gevonden) en als je alleen zwarte kleurstof pakt (ipv zwarte fondant) wordt het eerst paars achtig, dan donkergrijs en dan zwart dus daar heb je niet zo heel veel aan.

En met de helft van het wit beginnen, want je doet er al snel teveel zwart doorheen. Als dat je met de helft gebeurt kun je er altijd nog de rest van het wit doorheen mengen. Heb je in één keer precies de juiste hoeveelheid te pakken dan weet je vast hoeveel je nodig hebt voor de andere helft  ;)

3

En nee, volgens mij is die food paint niet bedoelt om mee te kleuren maar alleen om mee te schilderen. Je zou het wél een keer uit kunnen proberen natuurlijk  ;)

4

Ik heb vorige week marsepein grijs gekleurd. Ik heb zwarte voorgekleurde marsepein gemengd met witte kleurstof (van wilton). dat ging erg goed! Maar ik had een gewone grijze kleur nodig en niet heel erg licht, dus je kunt er wel meer wit bij doen, maar ik weet niet of je marsepein dan te plakkerig zou worden (of fondant natuurlijk ;))

5

Dankjullie wel! Ik ga het proberen...
Moet toch nog eerst een proeverijtje maken, kan ik gelijk het maken van lichtgrijs uitproberen.

6

Ik zou ook een klein beetje zwarte marsepein/fondant bij wit doen. Je kunt beter steeds een beetje erbij doen en niet te veel in een, want dan wordt het al gauw te donker!

Succes!

Gr.
Sandra