1

Onderwerp: Boek voor beginners van taarten maken

Weten jullie een goed boek om mee te beginnen als je taarten wil gaan maken? Ik ben er niet echt in thuis en er zijn er zoveel. Ik wil stap voor stap leren hoe het moet, het liefst met recepten voor vullingen en ook uitleg over het bekleden.

Ik heb gratis verzendkosten bij Bol, dus ik wou daar iets uitzoeken O-)

alvast bedankt!

I Heart Cake

2

Re: Boek voor beginners van taarten maken

je vraag hoort hier niet thuis, maar in taartdecoratie algemeen denk ik. Ik ga het even melden.

Liefs, Zanoni

3

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het beste 'boek' dit forum vindt... ;)
Mijn eerste taartboek was van Petra Achtien...

Ben nu erg blij met het boek Cake- Chic van Peggy Porshen (noem het mijn taartbijbel  :lol:

4

en om terug te komen op je vraag, links staat een knopje "Boeken" Daar staan heel veel recenties beginners en gevordenen.
http://www.deleukstetaarten.nl/boeken

Succes!  :thumb:

Liefs, Zanoni

5

Zanoni schreef:

je vraag hoort hier niet thuis, maar in taartdecoratie algemeen denk ik. Ik ga het even melden.

Oeps ja, foutje O-)

Ik heb die link met boeken nog nooit zien staan, het is dat jij dat nu zegt Zanoni :o  Maar ik vind het ook wel leuk om te weten met welke boeken of welk boek jullie zijn begonnen :Y

Djer, dat is waar. Alleen vind ik het ook fijn om een overzicht te hebben waarbij ik een keer niet de PC hoef aan te zetten :D

I Heart Cake

6

Ik ga voor de boeken van Wendy!

Duidelijke foto's, duidelijke uitleg van de verschillende termen

7

daan77 schreef:

Ik ga voor de boeken van Wendy!

Duidelijke foto's, duidelijke uitleg van de verschillende termen

Mijn voorkeur gaat tot nu toe ook uit naar het boek "Een jaar vol taart" van Wendy Schlagwein  :Y   Heb 'm al openstaan in mijn browser, maar ik kijk eerst nog even rond.

I Heart Cake

8

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen

9

Karin09 schreef:

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen

Danke schön :P

I Heart Cake

10

Ik ben ook beginner. Ik heb het boek "Een jaar vol taart" van Wendy Schlagwein gekocht. Het boek gaat voornamelijk over het decoreren, goed uitgelegd met foto's maar voor de recepten voor de vulling zie ik hier niet staan.

11

Ik ben begonnen zonder boeken...met een heeel leuk forum.  :lol:

Boeken die ik echt geweldig vind zijn de boeken van Wendy.  :Y Alles wordt stap voor stap uitgelegd en het is super duidelijk! Echt een aanrader!

En natuurlijk de tijdschriften van Mjam Taart. Daarin staat ook heel veel leuke dingen en ook zeer duidelijk uitgelegd.

~ Never waste a good crisis... ~

12

Ik heb verschillende taartboeken in de kast staan, maar welke ik nog steeds uit de kast haal na 3 jaar taarten (alhoewel het er de laatste tijd een beetje bij in schiet) is Taart! van Monica & Saskya Kühne. Er staan niet heel veel decoratievoorbeelden in (wel hele mooie en originele) maar wel heel veel vullingen en recepten voor cakes. Ze hebben nu ook een nieuw boek over dessert-tables die is ook helemaal het einde. Maar dat komt meer omdat ik nu bezig ben met het opstarten van een webshop voor printables voor dessert-tables.

Dus ik zou zeggen Taart! van de zusjes Kühne.

Groetjes,

Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

13

Die van Petra Achtien. Ik pak hem nog bijna bij elke taart uit de kast voor de recepten. Heel goed boek, niet te ingewikkeld en wel alles zelfgemaakt zonder kant-en-klaren mixen.

Tieneke

14

Ik zou de boeken van Wendy niet snel aan een beginner aanraden. Je wil wel dat mensen 'heil' zien in hun eerste project ;-) de taarten van Wendy zijn goed te doen vanuit het boek.. maar ik zou ze liever willen motiveren met wat meer algemene tips..

Mijn best verkochte boeken in de winkel voor beginners zijn beide boeken van Paris Cutler Taart & Cake decoraties , en Cupcake decoraties..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

15

Ik ben ook een beginner en ik haal veel inspiratie voor taarten en de vulligen uit het grote taartenboek van koken en genieten.
En ook van het programma Rudolph's Bakery op 24kitchen

16

Bommeltje schreef:

Ik zou de boeken van Wendy niet snel aan een beginner aanraden. Je wil wel dat mensen 'heil' zien in hun eerste project ;-) de taarten van Wendy zijn goed te doen vanuit het boek.. maar ik zou ze liever willen motiveren met wat meer algemene tips..

Mijn best verkochte boeken in de winkel voor beginners zijn beide boeken van Paris Cutler Taart & Cake decoraties , en Cupcake decoraties..

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik denk dat je idd eerst een beetje feeling moet hebben met het taarten maken voordat je een "Wendy" gaat maken. Ze legt het idd heel goed uit maar toch is het voor beginners nog een stapje te ver.

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

17

Bakfeest taarten en zo van kitty de wolf, die is ook goed voor een beginner.

18

Het boekje van Conchita ( http://www.deleukstetaartenshop.nl/boek … -5627.html , weet niet of het ook bij Bol.com te koop is) is ook een erg leuk boekje :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

19

Marianne schreef:

Het boekje van Conchita ( http://www.deleukstetaartenshop.nl/boek … -5627.html , weet niet of het ook bij Bol.com te koop is) is ook een erg leuk boekje :Y

:Y  ja die is ook erg leuk!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

20

Ik ben begonnen met het boek van de taartenfee

Simpel makkelijk en ook de boetseersels ;)

21

The Contemporary Cake Decorating Bible: Over 150 Techniques And 80 Stunning Projects van Lindy Smith
is een leuk boek,heb dit gekregen voor mijn verjaardag.
Er staan veel technieken in met stap voor stap foto's en vele manieren om je taart te decoreren.