1

Onderwerp: Fondant van De Taartenfee (BE)

Wie heeft hier ervaring mee???

Gebruik nu die van Aveve/Boerenbond en soms die van Jamin.....

Een fb-pagina om alles te showen/
www.facebook.com/LuckeyBakery

Re: Fondant van De Taartenfee (BE)

ik heb net net besteld net als de marsepein dus alas ik het gebruikt heb zal ik het laten weten

3

Loont zich nl wel qua prijs en zeker omdat het nu zonder verzendkosten is....

Luckey schreef:

Loont zich nl wel qua prijs en zeker omdat het nu zonder verzendkosten is....

precies  ;) en ze hadden ook nog de uitsteker waar ik al heel lang naar zocht maar die ze bijna nergens hebben!

5

is mijn excuus om gelijk uitstekers te bestellen haha...
al zag ik wel dat ze iets duurder zijn dan elders.. (tenminste de rosenblaadjes set van 3.. daar 12 euro maar zie ze overal voor 10)

uitsteker die ik zocht was ook duurder maar ja als ze verder overal uitverkocht zijn dan heb je er ook niets aan dat ze elders goedkoper zijn

7

DEnk dat ik maar gewoon bestel..... betaal normaal 2,50 voor 250 grm en daar 3,20 voor 500 gram. Dat scheelt nogal he

8

Ik zag het gisteren ook en twijfelde ook al......
Hmm... ik ga het misschien ook maar doen!

ik bestel altijd men fondant bij de taartenfee, emmertje van callebout ..
werk super goed, ruikt heerlijk en smaakt ook lekker!

10 Laatst bewerkt door mistique (23-04-2012 20:32)

ik heb mijn ronde taarten met de fondant van taartenfee gemaakt... en voor mijn 26cm taarten scheurt de fondant (mss omdat ik hem te dun uitrol...) maar voor mijn bolle taarten (2x gedaan) geen problemen gehad Dus zeker een aanrader (vooral voor de lage prijs ;-) EEEEEEEN omdat Belgen toffe mensjes zijn  :thumb:  O-) )

11

Heb nog nooit een andere soort gebruikt.
Bij mij werkt die van de Taartenfee héél goed :-)

12

Ik heb een beetje gemengde gevoelens betreffende de fondant van de taartenfee (tenminste, als je de FO bedoelt, die van Turkse oorsprong). Deze is idd wel wat goedkoper in vergelijking.
Maar ik vind dat die heel snel uitdroogt.
Voor bekleding gebruik ik die liever half en half met marsepein, omdat het puur fondant idd nogal snel scheurt.
Voor boetseren is het dan weer goed dat die snel uitdroogt, maar je hebt infeite wel veel restjes die je moet weggooien want daar ben je niks meer mee. Dus de vraag is of die dan nog wel voordeliger is.
Wat me ook wel stoort, is dat die heel hard is en best veel bewerking nodig heeft, voor je die kan gebruiken.
Ik vind die van aveve zeker zo goed om mee te werken, voor bekleden dan toch, en voor kleinere decoraties.

Ik had me een emmer gekocht, en aangezien die lang goed blijft, zal ik er nog wel een tijdje mee moeten doen. Maar ik betwijfel het of ik er nog ooit een hele emmer van zal kopen.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

13 Laatst bewerkt door Danielle_mvs (27-04-2012 17:52)

ik heb vandaag mijn bestelling gekregen (supersnelle levering).
Ik was enigszins verbaasd dat het choco suikerdeeg (ook van Turkse origine) volgens de verpakking marsepein bleek te zijn :s  Dat kwam eigenlijk wel goed uit want ik met een taart bekleed met marsepein met chocoladesmaak maken  :D

Op de website van de fabrikant stond trouwens dat de juiste verwerkingstemperatuur 25-26 graden is. Nou dan mag ik de verwarming wel goed opstoken haha.
Is misschien wel de reden waarom het zo hard is, 't is natuurlijk te koud hier.

14

Ik vind het 'huismerk' (de turkse) van de taartenfee eigenlijk echt niet goed.. Heb hem eens gekocht voor een workshop en dat was gewoonweg niet te doen van het plakken.. Spijtig want hij is inderdaad knap voordelig.. :)

15

ik heb de fondant van Fo (fodekor) ook en het gaat wel hoor, ik vind de alleen fondant niet heel mooi wit, precies een beetje grauw. ik ben callebaut gewend en die steekt er voor mij nog met kop en schouders bovenuit qua geur en smaak, de satin ice vind ik ook wel prettig. ik heb deze een keer meegenomen omdat de callebaut op was en ik de prijs ook wel heel erg aangenaam vond.
deze fondant moet je idd flink kneden als het uit t emmertje komt, er zit ook veel lucht tussen. het plakken viel mij wel mee. heb de fondant na het kleuren een 24 uur laten rusten en dan ging dat goed. ik heb deze fondant gebruikt voor deze taart. http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=201459

succes ermee!

liefs marieke