1

Onderwerp: Houdbaarheid royal icing

Hallo,

Geen idee deze vraag hier thuis hoort, maar ik wist even niet waar ik hem anders moest plaatsten.

Een tijd geleden heb ik royal icing van het merk easy cake gekocht. Het probleem is dat er geen ten minste tot datum op staat... Door de art. code heen staat een datum, maar ik heb geen idee of dat de productie datum is of de THT datum..
Hoelang is royal icing houdbaar als de zak afgesloten staat met een clip?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

2

Re: Houdbaarheid royal icing

Niemand weet dit kennelijk. Ik weet het zelf ook niet. Royal icing die je zelf maakt, bederft niet zo snel. Er zit water, eiwitpoeder en suiker in. Ik zou er gewoon flink aan ruiken en van proeven en als het nog goed is, lekker bloemen spuiten. Die blijven maanden lang goed.

Tieneke

3

Is het poeder? Of al kant en klaar?
In Amerika staat er bijna nooit een houdbaarheidsdatum op, maar omdat het in Nederland verplicht is staan er op sommige artikelen houdbaarheidsdatums op, gewoon omdat er iets op moet, maar eigenlijk jaren goed blijven.... Hmm niet echt duidelijk zo, snap je hem nog

In iedergeval waarschijnlijk is het gewoon nog goed!

Groetjes

www.koekiekoekie.nl. Koekje erbij?

4

Even contact opnemen met de winkel waar je het hebt gekocht, houdbaarheids datum is verplicht... moet leesbaar zijn. Als het niet leesbaar is zijn zij verplicht dat te achterhalen.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!