1

Onderwerp: HELP! Biscuit is ingestort

Hoi, ik ben een nieuweling hier, ik heb net mijn eerste getracht te bakken, maar deze is tijdens het bakken in de oven al ingestort.....
Ik heb de hoeveelheden op het pak aangehouden, nou moet ik er wel bij zeggen dat ik geen digitale weegschaal heb en ik dus een beetje moest schatten qua hoeveelheid. Luistert dit heel erg nauw?
Mischien weten jullie hoe dit kan en hebben jullie tips voor dit groentje ;)

Alvast bedankt! groetjes Maaike

Re: HELP! Biscuit is ingestort

Heb je je oven open gedaan?
En hoe zag het beslag eruit na het mixen?

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Gebruik je funcake mix? Ik wel, wel 10 min snel mixen daarna 2 min langzaam na mixen, in de heteluchtoven voor 160 graden. Het gaat altijd goed met mij  :)

ik heb de oven niet geopend, het was echt tijdens het bakken dat ik even keek door het raampje en het al zag :(
Ik gebruik de funcake mix, heb 8 minuten snel gemixt en daarna 3 minuten langzaam, zoals ook op het pak staat..... en in de hetelucht op 160 graden indd!
Precies zoals de beschrijving..... kan het aan de hoeveelheden liggen?

Mijn mix zag er wit uit en zonder klontjes ed. het was ook luchtig (naar mijn idee)

5

Heb je de eieren van te voren uit de koelkast gehaald? Ik doe een paar uur van te voren.

ja, ook dat! had ze net gehaald in de winkel, dus ze zijn niet eens in de koeling geweest.

7

Als het verse eieren zijn wil je biscuit ook nog wel eens mislukken..
En idd minstens! Tien minuten mixen...

8

Als je biscuit nog wit is,... zeker nog niet uit de oven halen.. langer er in!... (hoe lang heeft hij er in gestaan?)

Het kan zijn dat je je oven wel op 160 graden gezet hebt, maar dat hij in werkelijkheid veel kouder is.. niet elke oven is nauwkeurig..

Zet de oven 10 graden warmer en check na 35 minuten hoe je biscuit er uitziet.. is hij nog bleek.. dan zeker de oven nog niet openen.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

Sweetsuus schreef:

huh.... wat is dat voor fabeltje?  :s

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

Sweetsuus
Ik mix mijn beschuit maar max. 5 min. en dan zijn ze al goed.

Waarom wordt er toch elke keer weer gezegd dat dat zolanggggggggg moet, terwijl dit helemaal niet het geval is.

11

Bommeltje schreef:
Sweetsuus schreef:

Heb dit eerlijk gezegd ook nog nooit gehoord....

De biscuit was niet wit meer, de mix wel voor het de oven in ging. Ik ga het proberen met een hogere temperatuur! Jullie horen of het is gelukt! Ben benieuwd!

13

Bommeltje schreef:
Sweetsuus schreef:

er zwerven hier wel meer fabeltjes rond  :nooo

14 Laatst bewerkt door Carien (23-04-2012 19:34)

tsja, van de week dit ook al tegen gekomen :rolleyes:
ik haal de eieren uit, sommige zijn dan nog warm en dan gaan ze de biscuit in; op meer dan kamertemp dus ;)  Nog nooit iets geks gebeurd hoor :nooo

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

15

Heb je trouwens wel een weegschaal? of helemaal niet

16

chan1985 schreef:

Sweetsuus
Ik mix mijn beschuit maar max. 5 min. en dan zijn ze al goed.

Waarom wordt er toch elke keer weer gezegd dat dat zolanggggggggg moet, terwijl dit helemaal niet het geval is.

Ik denk dat je biscuit mixt en niet beschuit  ;) . En als 5 minuten bij jouw al genoeg is heb je veel geluk elke keer.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

17

Of geen idee hoe het eruit moet zien..

18

:lol:  :o  ;)

19

lief zijn voor anderen dames!!!! ;)
Misschien een foto googelen van hoe het er zou moeten uitzien? dat zou al veel hulp zijn denk ik.

20

dit vind ik een goed voorbeeld van hoe eieren met suiker er moeten uitzien nadat je ze 10 minuten of langer hebt gemixt :
http://1.bp.blogspot.com/-1I6rmOze-Qw/TvxUID-1VTI/AAAAAAAAB3Q/31BUSzsK7R8/s320/P1010911.JPG

21

Xhafal:  :thumb:

22

alleen zou het beslag nog hoger moeten zijn volgens mij (maar het kan een grote pot geweest zijn of met maar twee eitjes of zo gedaan zijn) :think:

zo zag het er dus uit!

en ik heb een weegschaal alleen die is niet nauwkeurig, die gaat per 40 gram.... ik ga vandaag even een digitale halen....

24

hopelijk helpt het. gewoon blijven proberen en alles netjes stap voor stap exact volgen en dan gaat het wel lukken. :Y

Lady's, duimen maar...... Ik ga nu aan poging 2 beginnen, met een digitale weegschaal, secure maatbeker en eieren die buiten de koeling zijn gebleven......  ;)