1

Onderwerp: Opvul tips gevraagd....

Heb gisteren mijn eerste echte grote kapsel gebakken 28 x 28.
Door de overstoming heb ik er nu dus een hele lege hoek inzitten, beetje leeggelopen zeg maar.......maar omdat nou helemaal op te vullen met botercreme
is ook weer zo wat.....iemand tips ???? Het kapsel is verder wel goed volgens mij
(moet het nog doorsnijden)

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

2 Laatst bewerkt door lune (01-02-2008 10:14)

Re: Opvul tips gevraagd....

eh..........misschien een beetje te laat, maar als je taarten bij snijd (kan niet he, net als je haar laten bijpunten :lol:) je begrijpt me vast, stukken kapsel in de vriezer bewaren, kan je altijd als opvulling gebruiken bij lege hoeken.
Nu zou ik zo snel geen oplossing weten, misschien een klein dingetje bakken, bolletje, cupcake, o.i.d. en die met botercreme vastplakken en in vorm snijden?

Alles goed???? nee 3 fout

3

lune schreef:

eh..........misschien een beetje te laat, maar als je taarten bij snijd (kan niet he, net als je haar laten bijpunten :lol:) je begrijpt me vast, stukken kapsel in de vriezer bewaren, kan je altijd als opvulling gebruiken bij lege hoeken.
Nu zou ik zo snel geen oplossing weten, misschien een klein dingetje bakken, bolletje, cupcake, o.i.d. en die met botercreme vastplakken en in vorm snijden?

Ik snij haast nooit bij, maar wel een goed idee om te onthouden, als ik een keer
bij moet snijden.....en idd vreemd dat het met bijsnijden of bijknippen altijd korter of minder word.....hummmmmm
Ik heb nog een cupcakeje liggen, die is eigenlijk voor Sylke mijn dochter, maar die
weet weer niet dat ie er ligt.............als ik dan niks zeg :x...........en morgen krijgt ze vast een stukje taart van die ik moet maken.......dan is er eigenlijk niks aan de hand toch.....hoef ik me ook neit schuldig te voelen..:D:D

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

4

Hoewel ik mij nog niet heb voorgesteld, komt nog wel een keer maar mijn is Belinda, wil ik toch graag reageren op jouw vraag. Ik heb een cursus gevolgd bij Squires Kitchen in Engeland en gaten vullen ze daar op met marsepein. Ik weet natuurlijk niet hoe groot het gat in jouw kapsel is, maar misschien kun je het proberen.

5

een niet helemaal gelukt kapsel kan natuurlijk ook te plat ofzo, heb ik ook eens bewaard, er drie rondjes uitgestoken en alsnog een heel klein heel hoog taartje mee gemaakt

Alles goed???? nee 3 fout