1

Onderwerp: het huis van grote smurf

De vraag was een 25 rond, met grote smurf erop en op de rand nog wat smurfen.... :s beetje saai leek me :o
Gevraagd of het ook ietsje anders mocht en dat mocht :)

Steel is 'blanda' 15 met een laagje rond 15 eronder; hoed is blanda 20 met blanda 12.

https://lh6.googleusercontent.com/-_DyVHPmBmvI/T5J80G77vvI/AAAAAAAAUIA/XNveoVjsAL4/s800/IMG_3964%2520%2528Kopie%2529.JPG

https://lh4.googleusercontent.com/-O3XCt8nyGxs/T5J80M21l9I/AAAAAAAAUIE/IMJMmnHmmZs/s800/IMG_3963%2520%2528Kopie%2529.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-MgWBEicHJxM/T5J8oN3TfYI/AAAAAAAAUH4/B_QxO_N_hVQ/s800/IMG_3965%2520%2528Kopie%2529.JPG

Volgens moeder houdt Jelle van witte chocola; toen ik hem vroeg wat er in de taart moest zei hij stralend 'aardbeien!'..... :think:  Witte chocola dan Jelle? JA!  :think: Zal ik dan allebei doen?
Hij straalde van oor tot oor, vond dat wel een heel lekker idee ;)

Marsepein, gevuld met aardbeienmousse, knapperig laagje witte chocola, aarbeiensaus en afgesmeerd met witte chocganache. En witte chocmousse (obv eiwitten:  :9 ) met stukjes aardbei en aardbeiensaus. Ook afgesmeerd met witte chocganache.

Dank voor het inspipikken her en der  :D  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: het huis van grote smurf

Wat een leuk smurfenhuis, echt veel leuker dan gewoon 25 rond :))
Daar zal Jelle blij van worden  :Y

3

Dat heb je gaaf gesmurft!
Lekker fleurig en leuk met die feestelijke vlaggetjes. :thumb:
En  :9  :Y 
Die Jelle smurft maar met jou.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

4

Ietsjes anders?? Haha Wat wat zal 't een verrassing zijn geweest voor Jelle (en fam). Prachtig, en klinkt ook nog eens heerlijk!

Dit is weer zo'n gevalletje bijna zonde om aan te snijden, maar helemaal zonde om te laten staan.

Hoe heb je de taarten eigenlijk gestut? Ook met kartonnetjes ertussen?  :think:

Groeten,
Linnn

5

Dat heb je echt leuk in elkaar gesmurft, toe maar  :thumb:  :thumb:

6 Laatst bewerkt door Carien (21-04-2012 13:43)

dankdank :)

Linnn schreef:

Ietsjes anders?? Haha Wat wat zal 't een verrassing zijn geweest voor Jelle (en fam). Prachtig, en klinkt ook nog eens heerlijk!

Dit is weer zo'n gevalletje bijna zonde om aan te snijden, maar helemaal zonde om te laten staan.

Hoe heb je de taarten eigenlijk gestut? Ook met kartonnetjes ertussen?  :think:

Moeders was er al erg blij mee bij het ophalen en Jelle helemaal heb ik begrepen  :)  Kreeg net een bericht dat de taart heerlijk is en dat ze het idd zonde vonden om aan te smurfen  ;)

Tussen steel en hoed zit zo'n goud/zilver karton op 4 dowels en verder niks :) Het is allemaal biscuit en omdat ik de blanda12 wat bijgesneden heb om beter over de 20 te passen, paste daar geen kartonnetje tussen. Hoe ze 'm aangesneden hebben..... :think:  werkelijk geen idee. Wel gezegd dat de bovenste bolling een apart taartje is eigenlijk, dus kan zijn dat ze 'm eerst onthoofd hebben ;)

7

Carien, :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :Y

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

8

OOh wat een super leuke taart! :thumb: Erg creatief opgelost ook met die blanda's!  En klinkt ook echt heerlijk  :9

9

dankjewel :)

10

Zo, dat is een verrassing als je een 'gewone' 25 rond besteld.  :Y Ziet er smurfleuk uit. Geinig hoe die smurffies uit hun ogen kijken.  :)
Vind het stiekum  :o zo leuk als je even de witte chocomousse met eiwitten onder de aandacht brengt. (alhoewel verder niemand er echt warm van lijkt te worden..  :s, terwijl hij toch zo lekker is.. :think:  :Y  )

11

is ook superrrrrlekkerrrrr :9  :Y  :thumb:
ik zet het er steeds bij wanneer ik 'm maak, denk dat mensen dan ooit zullen gaan denken 'hè, welke is dat dan?'  O-)  ;)

P R A C H T I G  :thumb:

Dream like you live forever,
Live like you die tomorrow.