1 Laatst bewerkt door Grantaime (20-04-2012 06:58)

Onderwerp: Heel snel inspiratie gezocht

Ik mag voor morgen nog een taartje (of twee) voor de verjaardag van een kennis.

Worden waarschijnlijk twee blanda 20cm taartjes, maar ik heb nog niet zo veel tools.

De jarige houdt (heel erg) van bloemen en ik had zelf bedacht dat het leuk was om twee dezelfde taartjes te maken, maar dan in omgekeerde kleuren.

Ik heb alleen niet echt bloemenuitstekers en ook geen tylose om dingen rechtop te laten staan.

Heeft iemand leuke ideeën of tips om bloemen simpel te houden? Ik heb wel de gewone metalen uitstekers van funcakes, maar geen plungers.

Edit: Twee Blanda 20 cm's? Ik zie ineens dat je daar iets van 11 stukjes uit kan halen in de tabellen? Klopt dit ook echt? Want dan is 1 wel genoeg :lol:

Groetjes,
Marieke

2

Re: Heel snel inspiratie gezocht

mail me maar even dan stuur ik je een mail met wat voorbeelden, ik heb aardig wat op de computer staan  :)

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

3

Ik heb je gemaild!

Groetjes,
Marieke

4

en je hebt weer mail terug, ga er nu snel van door maar als je nog vragen hebt mail je me maar!  ;)
Succes

ps die taartjes heb ik niet zelf gemaakt hoor! puur mijn inspiratie foto mapje!

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

Bij mijn eerste taart met bloemen, heb ik de bloemen van kleine balletjes gemaakt en deze tot blaadjes gedrukt. Is wat meer werk dan met een uitsteker, maar goed te doen. Succes met je taartjes.

6

Dankjewel Mrij & Mamavanvijf

Weet iemand hier toevallig nog hoeveel stukjes je ongeveer uit één zo'n 20cm Blanda haalt? (Gebaseerd op ervaring ;) )

Groetjes,
Marieke

7

Wij snijden die blanda in ongeveer 10 stukjes - 8 als het echt is om taart te eten als vieruurtje, 10 als het een dessertje is.

En wat bloemen betreft, kan je heel mooie rolroosjes maken zonder uitstekers.
Er zijn leuke how-to's te vinden onder deze link:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=35342

Even scrollen naar rolroosjes.
Maar allicht dat je bij het scrollen ook nog heel wat andere leuke ideetjes krijgt  ;)

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

8 Laatst bewerkt door @ppeltje (20-04-2012 08:01)

Met 11 stukjes kom je inderdaad wel in de richting hoor.
Je moet nl niet te grote stukken snijden. (Is erg machtig)

Met een mesje en wat creativiteit kom je ook al een heel eind denk ik !

Succes en wel het resultaat showen hè!

Dat is toch een TAART waard!

9

Dank allemaal! Ik heb m'n vriend net opdracht gegeven op de terugweg even bastogne koekjes en roomboter (voor bastogne botercreme vullig) te halen en dan moet 't goed komen!!

Het wordt dan trouwens één taartje, als ik zie wat je eruit kan halen :)

Groetjes,
Marieke

10

en anders bloemen "puzzelen" dus uitsnijden ipv uitsteken.
beetje bol laten drogen in eierdoos bekleed met folie
succes!

11

En nog een vraagje... Ik moet de biscuit nog bakken en kan pas vullen als mijn vriend vanmiddag thuis komt met roomboter en poedersuiker... Kan ik wel alvast de roosjes maken? Hoe bewaar ik die?
De taart is voor morgen, hoe bewaar ik de taart vannacht? Gevuld met bastogne bc, dus in of uit de koelkast?

Botercreme gemaakt met eiwitpoeder, dus geen rauwe eiwitten.

Groetjes,
Marieke

12

Grantaime schreef:

En nog een vraagje... Ik moet de biscuit nog bakken en kan pas vullen als mijn vriend vanmiddag thuis komt met roomboter en poedersuiker... Kan ik wel alvast de roosjes maken? Hoe bewaar ik die?
De taart is voor morgen, hoe bewaar ik de taart vannacht? Gevuld met bastogne bc, dus in of uit de koelkast?

Botercreme gemaakt met eiwitpoeder, dus geen rauwe eiwitten.

bloemetjes van fondant of marsepein?
Marsepein bewaar ik in een luchtdicht bakje (even een laagje bakpapier zodat het niet aan de bodem blijft plakken).
Fondant ook, als ik het niet wil laten uitharden. Maar als je het harder wil hebben om vorm te behouden, dan laat ik het gewoon op de kast staan onder een laagje vershoudfolie zodat er geen stof aankan, maar wel niet volledig dichtgepakt.

Gewone BC mag buiten de koelkast. Maar persoonlijk zet ik al mijn taarten in de koelkast als het overnacht moet.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

13

Het resultaat staat in de Parade :)

Groetjes,
Marieke