1

Onderwerp: Dringend inspiratie gezocht!

Ik moet binnenkort een taart maken voor een jongen van 13 die zijn plechtige communie doet. Het wordt een vierkante stapeltaart met 2 lagen (voor 40 personen). Het probleem is dat ik volledig mag kiezen wat ik doe, alleen willen ze 1 laag fondant en 1 laag marsepein.

Dit zijn de enige aanknopingspunten: hij speelt graag gitaar, doet taekwondo en ze geven een tuinfeest.

Voorlopig dacht ik om de onderste laag (fondant) in electric green te doen. Bovenop komt een 3D gitaar (dummy) die heb ik al gemaakt. Dan komt er nog een boetseersel op van de jongen in zijn taekwondopak. En zijn naam komt erop te staan.

Welke kleur past bij het groen en het bruin van de gitaar?
Ik dacht misschien aan gewoon blanke marsepein?
Heeft iemand nog ideeën voor andere decoraties die mooi zijn voor een tienerjongen of die bij een tuinfeest passen zonder te meisjesachtig te zijn?

Toch altijd moeilijk om voor jongens van die leeftijd een mooie taart te verzinnen! Hopelijk hebben jullie iets meer inspiratie als ik =)

2

Re: Dringend inspiratie gezocht!

Gunst, goeie vraag.
Misschien idd. gewoon blanke marsepein met een notenbalk erop?

3

Ik ga inderdaad gewoon voor blanke marsepein gaan want heb op computer modelletjes gemaakt met een andere kleur en vind niets wat erbij past.

Notenbalk is nog wel een goed idee! Dat bracht me op het idee
om achter de gitaar ook notenbalken op ijzerdraad te zetten zodat het lijkt alsof ze uit de gitaar komen.

Nu nog iets vinden voor de onderste groene laag want ik wil die
toch niet gewoon kaal laten. Maar het moet iets eenvoudigs zijn zodat het past bij het bovenste deel....

4

Mij schieten van die Chinese lantaarntjes te binnen ivm het tuinfeest en de taekwondo (is trouwens Japans geloof ik). Nou ja, misschien kan je daar iets mee. Of van die driehoekige tuinfeest-slingers.