1

Onderwerp: Blanke marsepein kleuren.

Hoi allemaal,

Ik heb hier eens op de webshop zitten kijken en ik zie dat een kilo marsepein blank maar 6,95 kost. Ik koop normaal hier in het bakwinkeltje in de stad 250 gram voor 2,75. Dit scheelt dus enorm als ik gewoon in een keer een kilo koop..

Ik heb verschillende kleurstoffen dus kan dan gewoon het marsepein kleuren. Mijn vraag aan jullie is: is het beter om blanke marsepein te kleuren of witte marsepein? Hecht het beter bij witte of maakt het niet zo veel uit?

Anders ga ik zo is even bestellen!  :lol:

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

2

Re: Blanke marsepein kleuren.

Je kunt beter blanke marsepein kleuren

Witte marsepein bevat zoveel witte kleurstof om het wit te krijgen dat je niet verder komt dan een vaag pastel kleurtje  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Dus de kleurstof dekt gewoon volledig de blanke versie, niet dat je nog heel erg de 'nootsubstantie'  (als je snapt wat ik bedoel) ziet zitten?

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

4

De gewone kleurstoffen dekken hartstikke goed bij de blanke marsepein. Ik merk wel dat de pastelkleur blauw lastig is met blanke marsepein, dat is toch iets "groener" bij mij. Misschien dat het nog verschil maakt; ik gebruik Zeelandia marsepein.

Groetjes, Conny

5

Ik wil die van de webshop kopen van funcakes gewoon, ik gebruik nu de marsepein van het bakwinkeltje hier in de stad..