1

Onderwerp: Help, ik twijfel, tot zaterdag in koelkast of vriezer?

Ben op dit moment een taart aan het vullen en bekleden. Taart gaat zaterdag avond gegeten worden. Vinden jullie dat ie tot die tijd in de koelkast kan? Of toch maar in de vriezer?

Ik heb eigenlijk altijd een taart de volgende dag meteen gegeten, dus ik weet niet of een taart na 2 dagen in de koelkast "oud" wordt??

Graag jullie mening/advies!!

Groetjes,
Chantal

2

Re: Help, ik twijfel, tot zaterdag in koelkast of vriezer?

Je zult een hoop reakties krijgen van mensen die zeggen dat het prima gaat. Het kan ook heus wel, je taart is zaterdag heus niet bedorven.

Maarrrrrr een taart is bedoeld om lekker te zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!! En dat is deze helaas zaterdag niet meer. Vers=lekker. En niet vers=niet lekker.

Ik zou hem in de vriezer zetten en zaterdagochtend vroeg eruit halen, in de koelkast zetten en zaterdag rond 18.00 uit de koelkast halen. En dat alles in een kartonnen taartdoos!!!!!!!!!!!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3 Laatst bewerkt door wietske (31-01-2008 23:04)

Hahaha Carin, ik zou dus zeggen, lekker in de koelkast ! Ik maak voor a.s. zondag een taart voor m'n zoontje en die maak ik morgen. Dan gaat ie in de koelkast (nee niet m'n zoontje :lol:) en mag rustig wachten tot zondag !

Als je hem in de vriezer zet, dan moet ie er alweer uit voordat ie helemaal bevroren is :D

Hij wordt alleen maar lekkerder, alles trekt zo lekker in de biscuit, komt de smaak alleen maar ten goede ;)

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

4

Carin schreef:

Maarrrrrr een taart is bedoeld om lekker te zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!! En dat is deze helaas zaterdag niet meer. Vers=lekker. En niet vers=niet lekker.

Vind ik dus echt niet h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik en klanten ook vinden hem met de dag lekkerder worden. Als ze over hadden en er de dag erna van eten wordt dat dikwijls gezegd.

tot op een bepaald punt natuurlijk :D

6

HAhaah, nog geen duidelijkheid. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was. Welke vullingen heb je in je taart zitten?

7

Ligt natuurlijkwel aan je vulling. Met slagroom zou ik het  niet aandurven tot zondag maar botercreme bv kan prima!

8

Sjonge jonge jonge... taart die alleen maar lekkerder wordt :x :x :x :x :x

Oooooooooooooh wat erg.......

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

9

Nou, ik heb m in de vriezer staan hoor! Ik durfde het toch niet aan. Haal 'm morgen uit de vriezer.

Als ik weer een keer een taart voor "eigen gebruik" maak zal ik het wel eens proberen.

Groetjes,
Chantal

10

Carin, ik maak cake (de moist cake recepten) ten eerste, en de smaken komen pas helemaal ten volle als hij een dag of 3 is.
Het is zowiezo gebruikelijk om dag 1 te bakken, dag twee te vullen en bekleden en dag 3 af te werken.
Dat kan daar tegen hoor, de smaken kunnen zich dan vermengen.

Daarom dat je dan liever niet met slagroom vullingen of zo werkt.
Want sommigen van die bewerkelijke bruidstaarten zoals colette peters bijvoorbeeld, kan je best 3 dagen aan bezig zijn voor het af is , dus dat moet daar wel tegen kunnen.

En een biscuit met slagroomvulling kan daar ook gemakkelijk 3 dagen tegen hoor. Gewoon in de koelkast. Zeker die mixen, dat heeft een net wat langere houdbaarheid. Dat is ook de bedoeling. Bakkers gooien 's avonds ook niet alle niet verkochte taarten weg. Dat gaat dag 2 nog terug de verkoop in.