Onderwerp: Tylose
Ik heb al best veel rondgekeken hier op het forum maar één ding blijft wat vaag voor me. Wat is tylose nou eigenlijk en wanneer gebruik je het? En wanneer juist niet?
Wie kan mij duidelijk uitleggen hoe het zit?
Alvast bedankt!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Tylose
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb al best veel rondgekeken hier op het forum maar één ding blijft wat vaag voor me. Wat is tylose nou eigenlijk en wanneer gebruik je het? En wanneer juist niet?
Wie kan mij duidelijk uitleggen hoe het zit?
Alvast bedankt!
Wat het precies is... geen idee , maar het zorgt ervoor dat fondant snel en stevig uithardt. Bloemen ed breken dan minder snel dan met alleen fondant.
Je gebruikt het dus voor opstaande bloemen, boetseersels, lussen, strikken enz.
Fondant smaakt minder lekker met tylose erdoor, maar zoals altijd, smaken verschillen (mijn zoon en vader eten het lekker op hoor
)
Je gebruikt 1 theelepel tylose op 250gr fondant.
Fondant met tylose wordt dus eerder hard en is dus niet of moeilijk bewaarbaar. Ik doe het wel, in een diepvrieszakje, in een diepvrieszak, beide dichtgeknoopt in een luchtdichte emmer Soms kan ik het dan nogeens gebruiken
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is
Tylose is de synthetische variant van tragantgom. Het is poeder die je door je rolfondant kneedt (op marsepein heeft het nauwelijks effect) om er voor te zorgen dat je rolfondant stevig wordt en (beter) uithardt.
Als je er veel van gebruikt, krijgt je fondant een 'gom-smaak', ik vergelijk het altijd met de achterkant van een (ouderwetse ) postzegel. In kleine hoeveelheden (bijv. een vlindertje of bloem die in vorm uit moet harden) proef je het nauwelijks.
E.e.a. staat trouwens ook in de FAQ.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Tylose